ΟΚΔΕ - Σπάρτακος
  • Login
  • Αναζήτηση
  • Κείμενα
    • Πολιτική κατάσταση – Συγκυρία
    • Διεθνή
    • Εργατικό – Συνδικαλιστικό
    • Φοιτητικό κίνημα
    • Γυναικεία Ομάδα
    • LGBT κίνημα
    • Αντιφασισμός/Αντιρατσισμός
    • Πόλεμος
    • Ιστορικά
  • Απόψεις
  • Ανακοινώσεις
    • Αποφάσεις
    • Εκλογές
    • Συνδιάσκεψη
  • Παγκόσμια Συνέδρια
  • Λέσχη Σπάρτακος
  • Βιβλιοθήκη
  • Εκδόσεις
    • Σπάρτακος
      • Σπάρτακος 134, Δεκέμβριος 2021
      • Σπάρτακος 133, Μάρτης 2021
      • Σπάρτακος 132, Νοέμβρης 2020
      • Σπάρτακος 131, Ιούνιος 2020
      • Σπάρτακος 130, Νοέμβρης 2019
      • Σπάρτακος 129, Μάρτης 2019
      • Σπάρτακος 128, Νοέμβριος 2018
      • Σπάρτακος 127, Απρίλιος 2018
      • Σπάρτακος 126, Νοέμβριος 2017
      • Σπάρτακος 125, Μάιος 2017
      • Σπάρτακος 124, Μάρτιος 2017
      • Σπάρτακος 122-123, Νοέμβριος 2016
      • Σπάρτακος 121, Ιούλιος 2016
      • Σπάρτακος 120, Μάιος 2016
      • Σπάρτακος 119, Μάρτιος 2016
      • Σπάρτακος 117-118, Νοέμβριος 2015
      • Σπάρτακος 116, Μάιος 2015
      • Σπάρτακος 115, Νοέμβριος 2014
      • Σπάρτακος 114, Ιούλιος 2014
      • Σπάρτακος 113, Φεβρουάριος 2014
      • Σπάρτακος 109, Ιούλιος 2012
      • Σπάρτακος 108, Μάρτιος 2012
      • Σπάρτακος 112, Ιούνιος 2013
      • Σπάρτακος 111, Απρίλιος 2013
      • Σπάρτακος 110, Οκτώβριος 2012
      • Σπάρτακος 107, Οκτώβριος 2011
      • Σπάρτακος 106, Ιούνιος 2011
      • Σπάρτακος 105, Μάρτιος 2011
      • Σπάρτακος 2017
      • Σπάρτακος 2011
      • Σπάρτακος 103, Ιούλιος 2010
      • Σπάρτακος 104, Νοέμβριος 2010
      • Σπάρτακος 102, Μάιος 2010
      • Σπάρτακος 101, Φεβρουάριος 2010
      • Σπάρτακος 100, Οκτώβριος 2009
      • Σπάρτακος 99, Ιούλιος 2009
      • Σπάρτακος 98, Μάιος 2009
      • Σπάρτακος 97, Φεβρουάριος 2009
      • Σπάρτακος 96, Νοέμβριος 2008
      • Σπάρτακος 95, Οκτώβριος 2008
      • Σπάρτακος 94, Ιούλιος 2008
      • Σπάρτακος 93, Μάιος 2008
      • Σπάρτακος 92, Ιανουάριος 2008
      • Σπάρτακος 91, Οκτώβριος 2007
      • Σπάρτακος 90, Ιούλιος 2007
      • Σπάρτακος 89, Μάιος 2007
    • Δελτία
    • Βιβλία
  • Ελληνικά
  • English
  • Français
  • Κείμενα
    • Πολιτική κατάσταση – Συγκυρία
    • Διεθνή
    • Εργατικό – Συνδικαλιστικό
    • Φοιτητικό κίνημα
    • Γυναικεία Ομάδα
    • LGBT κίνημα
    • Αντιφασισμός/Αντιρατσισμός
    • Πόλεμος
    • Ιστορικά
  • Απόψεις
  • Ανακοινώσεις
    • Αποφάσεις
    • Εκλογές
    • Συνδιάσκεψη
  • Παγκόσμια Συνέδρια
  • Λέσχη Σπάρτακος
  • Βιβλιοθήκη
  • Εκδόσεις
    • Σπάρτακος
      • Σπάρτακος 134, Δεκέμβριος 2021
      • Σπάρτακος 133, Μάρτης 2021
      • Σπάρτακος 132, Νοέμβρης 2020
      • Σπάρτακος 131, Ιούνιος 2020
      • Σπάρτακος 130, Νοέμβρης 2019
      • Σπάρτακος 129, Μάρτης 2019
      • Σπάρτακος 128, Νοέμβριος 2018
      • Σπάρτακος 127, Απρίλιος 2018
      • Σπάρτακος 126, Νοέμβριος 2017
      • Σπάρτακος 125, Μάιος 2017
      • Σπάρτακος 124, Μάρτιος 2017
      • Σπάρτακος 122-123, Νοέμβριος 2016
      • Σπάρτακος 121, Ιούλιος 2016
      • Σπάρτακος 120, Μάιος 2016
      • Σπάρτακος 119, Μάρτιος 2016
      • Σπάρτακος 117-118, Νοέμβριος 2015
      • Σπάρτακος 116, Μάιος 2015
      • Σπάρτακος 115, Νοέμβριος 2014
      • Σπάρτακος 114, Ιούλιος 2014
      • Σπάρτακος 113, Φεβρουάριος 2014
      • Σπάρτακος 109, Ιούλιος 2012
      • Σπάρτακος 108, Μάρτιος 2012
      • Σπάρτακος 112, Ιούνιος 2013
      • Σπάρτακος 111, Απρίλιος 2013
      • Σπάρτακος 110, Οκτώβριος 2012
      • Σπάρτακος 107, Οκτώβριος 2011
      • Σπάρτακος 106, Ιούνιος 2011
      • Σπάρτακος 105, Μάρτιος 2011
      • Σπάρτακος 2017
      • Σπάρτακος 2011
      • Σπάρτακος 103, Ιούλιος 2010
      • Σπάρτακος 104, Νοέμβριος 2010
      • Σπάρτακος 102, Μάιος 2010
      • Σπάρτακος 101, Φεβρουάριος 2010
      • Σπάρτακος 100, Οκτώβριος 2009
      • Σπάρτακος 99, Ιούλιος 2009
      • Σπάρτακος 98, Μάιος 2009
      • Σπάρτακος 97, Φεβρουάριος 2009
      • Σπάρτακος 96, Νοέμβριος 2008
      • Σπάρτακος 95, Οκτώβριος 2008
      • Σπάρτακος 94, Ιούλιος 2008
      • Σπάρτακος 93, Μάιος 2008
      • Σπάρτακος 92, Ιανουάριος 2008
      • Σπάρτακος 91, Οκτώβριος 2007
      • Σπάρτακος 90, Ιούλιος 2007
      • Σπάρτακος 89, Μάιος 2007
    • Δελτία
    • Βιβλία
  • Ελληνικά
  • English
  • Français
No Result
View All Result
ΟΚΔΕ - Σπάρτακος
No Result
View All Result
Home Συνέδρια

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΚΕ 20.02.2016

15 Μαρτίου, 2016
in Συνέδρια

Α/ Καταγγελία σ. Αθηνάς Μ.

[είναι ήδη αναρτημένη στα εσωτερικά] 

Νίκος Κ.:

Διάβασα την ανακοίνωση της Αθηνάς που διόρθωσε ο Τάσος Αν. Είχε μέσα πράγματα που είχα συζητήσει ιδιαιτέρως με τον Τάσο και δεν τα ήξερε η Αθηνά. Παρουσιάστηκε ως κείμενο μόνο της Αθηνάς για πολιτικούς λόγους.

Οι κατηγορίες που είχε ήταν πολύ πιο ελαφριές απ’ ότι είχα ακούσει ο ίδιος.

Δεν μπορώ να βρω πολιτικές διαφορές με την Αθηνά , δεν έχω διαφωνήσει μαζί της πολιτικά ούτε μια φορά. Στο θέμα της τοξικοεξάρτησης που είχε προκύψει κάποτε διαφωνία με την άποψη της Αθηνάς και την άποψη της οργάνωσης, εγώ πήρα το μέρος της. Άρα δεν υπάρχουν πολιτικές διαφωνίες.

Εδώ και χρόνια κάνουν αστεία εις βάρος μου. Μου έχουν κολλήσει την ρετσινιά του ρατσιστή και του εθνικιστή. Σε περιβάλλον που υπάρχουν αρκετοί άσχετοι. Το έχουμε συζητήσει πολλάκις και δεν έχει αλλάξει τίποτα.

Ο Τάσος συγκεκριμένα είχε πει στον φίλο μου Γαλάνη από την ΔΕΑ ότι είμαι ρατσιστής και μαλάκας. Το συζήτησα με τον Τάσο και δεν το παραδέχτηκε.

Στην προτελευταία Λέσχη χωρίς πρόκληση η Αθηνά είπε «οι εθνικισμοί του Ν. Καπράλου». Συνήθως τα προσπερνάω γιατί οι αντιπαραθέσεις τέτοιου τύπου δεν κάνουν καλό στην δουλειά της οργάνωσης. Ρώτησα γιατί το έκανε και τώρα δεν το παραδέχεται. Ας το πει κάποιος ότι το είδε.

Από πλευράς κοινωνικής επαφής την αποφεύγω εξαιτίας της προκατάληψης. Έχει εδραιωθεί μια κανονικότητα για τέτοια σχόλια που είναι επιβαρυντικά για εμένα τον ίδιο.

Στο τελευταίο ταβερνείο τους είχα αποφύγει εξαιτίας της επίμονης συμπεριφοράς τους. Και τα δύο άτομα προσπαθήσανε να ανοίξουνε κουβέντα μαζί μου αλλά το απέφευγα. Στον Τάσο είπα «δεν θέλω να σου μιλήσω γιατί με λες μαλάκα και ρατσιστή» τις περισσότερες φορές μπροστά μου.

Η επιστολή υπονοεί ότι υπάρχει μια παρέα στην οργάνωση και ότι επειδή είμαι χαμηλής ευφυΐας με εκμεταλλεύεται η οργάνωση για πολιτικούς λόγους.

23 χρόνια στην οργάνωση έχω κρατήσει μια στάση διαχωρισμού της κοινωνικής ζωής με την ζωή της οργάνωσης για την αποφυγή τέτοιων συγκρούσεων. Δεν είναι δίκαια μια τέτοια κριτική.

Για τον ηλικιακό ρατσισμό, πρέπει να αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας. Οι περισσότερες φιλίες μου είναι με άτομα πολύ μεγαλύτερης ηλικίας. Αν ξέρετε τον κοινωνικό μου κύκλο, τους φίλους μου, τις γυναίκες με τις οποίες έχω συνάψει δεσμό, είναι συνήθως άτομα μεγαλύτερης ή στην καλύτερη περίπτωση της ίδιας ηλικίας.

Σχετικά με τον αντισεξισμό και τον φεμινισμό μου, από 17 χρονών που είμαι στην οργάνωση μέχρι σήμερα, προκειμένου να διαχωρίσω την πολιτική και την προσωπική ζωή έχω μια φανατικά πουριτανική αντίληψη για την σύναψη προσωπικών σχέσεων στην οργάνωση.

Για αυτά που κατηγορούμαι έχω ακραία συμπεριφορά ως προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Κάθε φορά που βλέπουν τα παιδιά μου ακολουθούν αντιδράσεις όπως οι  ακόλουθες:

1)στο κάμπινγκ το καλοκαίρι, «θα τον διαγράψουμε τον Καπράλο;» λέει ο Τάσος στην Αθηνά,2) Στο ταβερνείο, είπα στην Αθηνά πως με λέει εθνικιστή και ρατσιστή, και μετά από αλλεπάλληλες ανταλλαγές «εγώ;»-«εσύ», στο τέλος η Αθηνά μου είπε «είσαι για ψυχιατρείο, πρέπει να σε κλείσουν μέσα, λυπάμαι για τα παιδιά σου». Της απάντησα ότι είναι μια «θλιβερή παλιόγρια».

Ήταν μια ανθρώπινη στιγμή. Δεν υπήρχε λόγος να το πω, αλλά δεν είναι τόσο σοβαρό για να απολογηθώ.

 

Μάνος Σκ.: [Διευκρινιστική ερώτηση]

Την κατηγορία για ρατσισμό και εθνικισμό την έχεις ακούσει να αναπαράγεται εντός ή εκτός οργάνωσης;

 

Νίκος Κ.: Μου είπαν ότι το έχουν ακούσει άνθρωποι εκτός.

 

Αθηνά Μ.:

Την καταγγελία την έγραψα εγώ η ίδια. Ο Τάσος με βοήθησε γιατί τα ελληνικά δεν είναι η πρώτη μου γλώσσα και νιώθω μια ανασφάλεια. Ήταν θέμα διόρθωσης, δεν υπάρχει προσθήκη.

Το να λέει ο σ/φος αν το είπε ή δεν το είπε δεν έχει σχέση με την καταγγελία.  Από το κάμπινγκ έχουμε ιδωθεί 2 -3 φορές, γενικά είχαμε καλή σχέση.

Πριν από δέκα χρόνια περίπου θυμάμαι μια επίθεση που έκανε με ρατσιστικό τρόπο για τους Άγγλους και έγινε μια αντιπαράθεση.

Αν όλα αυτά τα χρόνια το μάζευες εναντίον μου, γιατί δεν το έβαλες ως θέμα στην οργάνωση ή δεν το είπες σε μένα την ίδια; Είναι απαράδεκτο να λες ότι χρησιμοποιώ τα παιδιά σου.

Το θέμα της ηλικίας είναι αρκετά σοβαρό, αν και δεν με απασχολεί, είναι θέμα βιολογικής συνέχειας. Δεν έχω Alzheimer, άλλα δεν θυμάμαι τίποτα από όσα ανέφερες.

Στο ταβερνείο τον ρώτησα: Γιατί έκανες λεκτική επίθεση στον σ/φο Τάσο (Αν.), σε συντροφικό κλίμα. Με την σκέψη ότι θα μπορούσα να βοηθήσω. Το έκανα με καλή πρόθεση.

Από την πρώτη στιγμή με πρόσβαλες πολύ  άσχημα και δεν το έχω ξανασυναντήσει στην οργάνωση.

Ό,τι έχω να πω το έχω πει στην καταγγελία.

Δεν είναι μεθοδευμένη επίθεση εναντίον του. Αυτό που είπε συγκεκριμένα είναι ψέματα. Είπε «σας σιχαίνομαι και τους δύο, είσαι μια σιχαμένη παλιόγρια».

Ήταν ξεκάθαρα με μίσος και το έκανε για να με πληγώσει. Μετά του  είπα ότι χρειάζεται βοήθεια-όχι ότι είναι τρελός.

Το κείμενο το έγραψα μόνη μου για αυτό έκανα αρκετές μέρες γιατί δεν ήξερα πώς ακριβώς να το αρχίσω και να το θέσω.

 

Μάνος Σκ.: [Διευκρινιστική ερώτηση]

Στο κείμενο αναφέρεται κάτι για το κουτσομπολιό. Εννοείς ότι το αναπαράγει η οργάνωση;

 

Χριστίνα Π.:

[Διευκρινιστική ερώτηση] Και αν το αναπαράγει, το κάνει πριν ή μετά το γεγονός;

 

Αθηνά Μ.:

Σίγουρα για πιο πριν, αναφέρομαι γενικά στην ατμόσφαιρα κουτσομπολιού.

 

Τάσος Αν. :

Πράγματι διόρθωσα το κείμενο, αλλά μόνο ορθογραφικά και συντακτικά, όπως το κάνω εδώ και πολλά χρόνια όταν μου το ζητάει η Αθηνά (που -κακώς- εξακολουθεί να αισθάνεται ανασφαλής με τα γραπτά ελληνικά της).

Δεύτερον, εδώ τοποθετούμαι αποκλειστικά ως μέλος της ΚΕ (και καθόλου δεν θα μπω στα σημεία όπου φέρομαι ως εμπλεκόμενος):

Όσον αφορά την καταγγελία πρέπει να πάει στην Ε.Ε. Ως μέλος της ΚΕ αντιλαμβάνομαι ότι πρέπει να χειριστούμε τέτοια προβλήματα γενικά και συγκεκριμένα για τώρα.

Αρχικά πρέπει να πούμε ότι δεν είναι συντροφικές σχέσεις αυτές. Στις διαφωνίες που είναι δυνατόν να υπάρχουν πρέπει να πούμε ότι δεν είναι λογικό να ακούγονται τέτοιες εκφράσεις.

Επειδή είναι δύσκολο να χειριστούμε τέτοιες καταστάσεις ως ΚΕ, πρέπει να βρούμε ένα τρόπο για να λύσουμε το συγκεκριμένο. Ίσως μια μικρότερη ομάδα από την ΚΕ. Δεν είναι δυνατόν να το αφήσουμε γιατί θα σέρνεται.

Να βρεθεί η ΕΕ (χωρίς την Αθηνά),  με προσθήκη ίσως κάποιου μέλους από την προηγούμενη ΕΕ για να λυθεί.

Ως ΚΕ να πάρουμε θέση σε αυτό που βλέπουμε και να πούμε ότι αυτές δεν είναι συντροφικές σχέσεις.

 

Τάσος Γ. :

Κι εγώ για την ΕΕ σκεφτόμουνα. Άτυπα, υπάρχουν 2 καταγγελίες, εκατέρωθεν. Να λειτουργήσει η ΕΕ χωρίς την Αθηνά. Δεν μπορούμε να ορίσουμε κάποιο άλλο μέλος. 

 

Τάκης Θ:

Και η Αθηνά και ο Νίκος μου είναι προσφιλείς, όχι μόνο σύντροφοι. Η ΕΕ δεν λύνει το πρόβλημα. Ο Νίκος είπε ότι έβρισε αλλά δεν ζητάει συγγνώμη. Τα πάντα υπόκεινται στην θεραπεία του χρόνου. Αν δεν μπορούμε συντροφικά να το λύσουμε το μόνο που μπορούμε είναι να μην υπάρχουν προσωπικές σχέσεις.

Παλιότερα ο Pablo δεν ήθελε να μιλάει με τον Τάσο Γ., δεν διώξαμε κάποιον. Καλύτερα να τα λύσουνε μεταξύ τους οι σύντροφοι.

Να πούμε ότι δεν γίνεται να υπάρχουν τέτοιες σχέσεις. Για το κλίμα, το περιβάλλον, αυτά δεν με αφορούν, δεν τα λαμβάνω υπόψιν. Έχω καλύτερες σχέσεις συνήθως με ανθρώπους με τους οποίους διαφωνώ πολιτικά. Δεν συμμετέχω σε τέτοιες διαφωνίες.

 

Γιάννης Φ.:

Το αντίθετο από τον Τάκη. Μεταξύ τους θα το εμβαθύνουν, δεν θα λύσουν. Δεν θα το λύσουν. Καμία ΕΕ δεν λύνει το πρόβλημα. Να πούμε ότι πρέπει να προσέχουν τις κουβέντες εκατέρωθεν. Δεν μπορεί να βρει άκρη η ΕΕ σε κάτι που έχει κουτσομπολίστικη διάθεση. Εγώ δεν έχω παρατηρήσει κανέναν ρατσιστή στην οργάνωση. Και ένας παλιός σ/φος, είχε γυρίσει από την Γαλλία και έλεγε ότι δεν άντεχε τους Γάλλους.

Ο Νίκος είπε κάτι απαράδεκτο, και το παραδέχεται ότι είναι απαράδεκτο.

Να σταματήσει αυτό εδώ, να μην επαναληφθεί και να μην ασχολείται ο ένας με τον άλλο. Ο καθένας στο κλουβί του. Να μην έχουμε προσωπικές κόντρες. Αν υπάρχει ρατσιστική, προβοκατόρικη ή ασφαλίτικη άποψη το λύνουμε επί τόπου.  Δεν παίζουμε πρέφα, θέλουμε να αλλάξουμε τον κόσμο. Να σταματήσει εδώ το κουτσομπολιό.

 

Αθηνά Μ.:

Βλέπω ότι η συζήτηση εστιάζει στο τι είπα εγώ. Ο Γιάννης λέει ότι η Αθηνά και ο Τάσος λένε για το Νίκο. Από όλα αυτά που λέει, δέκα χρόνια δεν μου έχει πει ότι τον έχει ενοχλήσει τίποτα. Σέρνονται δέκα χρόνια? Πέρυσι δουλεύαμε μαζί, μιλούσα με την γυναίκα του. Δεν είναι δυνατό να λέμε ο καθένας στο κλουβί του. Αυτό έγινε από το πουθενά, δεν έκανα τίποτα αυτά τα δέκα χρόνια. Ο σ/φος Νίκος αυτό προσπαθεί να υπονοήσει.

Αυτό με το ψυχίατρο το είπα γιατί ήμουν κι εγώ εκνευρισμένη με αυτά που άκουγα.

 

Μάνος Σκ.:

Είμαι σε δύσκολη θέση γιατί εμπλέκονται 3 διαφορετικά επίπεδα. Το πρώτο το συγκεκριμένο περιστατικό, το δεύτερο ένα γενικό κλίμα που περιγράφει η Αθηνά, το τρίτο το πώς λύνονται τέτοιες καταστάσεις.

Για το πρώτο συζητάμε αν λύνεται με «αστυνομική» απόφαση. Από τη μια έγινε παραδεκτό το σχόλιο του Νίκου, που δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να γίνει αποδεκτό. Υπάρχει και η παραδοχή και ότι η Αθηνά είπε κάτι για την ψυχική υγεία του Νίκου. Αυτά καταγράφηκαν.

Αν πρέπει να λειτουργήσουμε με ανακριτικούς όρους θα πρέπει κι εγώ να πω στην ΕΕ αυτό που άκουσα ο ίδιος αλλά δεν το αναπαρήγαγα.

Τα τρία μπούλετ που έβαλε η Αθηνά στο κείμενο είναι αδιαμφισβήτητα σωστά. Αυτά που είπε ο Νίκος γενικά, ότι δεν μπορούμε να διαβάλλουμε συντρόφους, είναι επίσης αποδεκτά.

Στο κείμενο υπάρχει το κατά πόσο λειτουργούμε με παρέες στην οργάνωση, κάτι που είναι εκτός της σημερινής κουβέντας. Καταλαβαίνω την οργή, χρειάζεται μια αυτοσυγκράτηση όμως για το πώς συζητάμε.

Στο κείμενο αναφέρεται ένα αρνητικό σχόλιο για την σ/φισσα Γιάννα Κ., που δεν είχε καμία σχέση με την κουβέντα. Γιατί να πάει κάτι τέτοιο σε όλη τη λίστα, από την στιγμή που η ΚΕ δεν αρνήθηκε να συζητήσει το κείμενο, και είχε ήδη στείλει και στους δύο αίτημα να παραβρεθούν στην ΚΕ; Για να κάνουμε μια πιο οργανωμένη παρουσία της οργάνωσης, έχουμε μια ανοιχτή λίστα, της οποίας έχω κάνει κατάχρηση κι εγώ. Αλλά τα προβλήματα λύνονται με διαδικασίες, πυρήνες και ΚΕ, όχι με μέιλ, όπου πολλοί σύντροφοι και συντρόφισσες δεν έχουν τη δυνατότητα να καταλάβουν τίποτα. Έχει κανείς δικαίωμα να το κάνει, δε λέω, αλλά το κρίνω.

 

[Παρέμβαση Τάσος Αν]:

Παρεμβαίνω, επειδή πρέπει να φύγει ο σ/φος Νίκος Κ., και για να είναι γνώστης, γιατί θα το ζητήσω και στην απόφαση: Αν μπορείς να εκφράσεις την συγγνώμη σου προς την Αθηνά για να βελτιωθεί η διαδικασία.

 

Νίκος Κ.:

Δεν μπορώ να απολογηθώ γιατί κάτω από τέτοιες καταστάσεις είναι δικαιολογημένο. Είναι μια λάθος, μη πολιτικά ορθή έκφραση, αλλά έγινε κάτω από ψυχολογική πίεση. Έχει κατ’ επανάληψη χρησιμοποιήσει τα παιδιά μου, έχει χρησιμοποιήσει πολύ άσχημους χαρακτηρισμούς.

 

[Συνέχεια Μάνος]:

Δεν υπάρχουν στην οργάνωση απολίτικες παρέες που θωρακίζονται χωρίς λόγο. Για αυτό ρώτησα την Αθηνά. Αν θεωρεί ότι ισχύει πρέπει να συζητηθεί ανεξάρτητα.

Αυτά τα λεπτά ζητήματα τα λύνει η ΕΕ αν προκύψει θέμα στην ΚΕ. Στην ΕΕ πάει κάποιος αν δεν καλυφθεί από τα όργανα και τον πυρήνα. Πρέπει να υπάρχει ένα αίτημα στην ΕΕ.

Εμείς τώρα, δεν μπορούμε να πάμε στην διαλεύκανση (ποιος το είπε πρώτος) από τη στιγμή που υπάρχουν διαφορετικές εικόνες της πραγματικότητας. Μπορούμε να πούμε ότι αυτές τις συμπεριφορές τις καταγγέλλουμε και η ΚΕ τις συζητάει σοβαρά. Σχόλια σεξιστικά, ρατσισμού για την ηλικία ή για την ψυχική υγεία δεν είναι ανεκτά για την οργάνωση κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

 

Χριστίνα Π.:

Σίγουρα τα ζητήματα που ανοίγουν είναι πολλά. Το ίδιο το κείμενο της καταγγελίας δίνει προεκτάσεις. Η Αθηνά έχει μια αφήγηση ότι ο Νίκος δεν λέει αλήθεια. Αν λειτουργήσουμε σύμφωνα με το κείμενο, δεν μπορώ να μπω σε ένα κύκλο κουτσομπολιού. Δεν μπορώ να πάρω θέση για το πώς έγιναν τα πράγματα αφού δεν ήμουν μπροστά. Για να μην βγάλουμε συμπεράσματα από τρίτους.

Στο πολιτικό σκέλος, μπαίνουν πολλαπλές καταγγελίες, πρέπει να πούμε ότι δεν είναι σωστό να λύνουμε έτσι τα προβλήματα. Η ΚΕ πρέπει να πει ότι δεν είναι δυνατόν να λέγονται, ότι είναι απαράδεκτο να χρησιμοποιούνται τέτοιες εκφράσεις.

Να λειτουργήσει η ΕΕ ως έχει, είναι εκλεγμένη οπότε δεν μπορεί να αντικατασταθεί.

Υπάρχει και αντίστροφος ηλικιακός ρατσισμός, ας δούμε τώρα ποιοι γράφουν τα πρακτικά, για να ανοίξει ένα θέμα δεν χρειάζεται να ειπωθεί κάτι με βρισιές. Θα αναφερθώ μετά χωριστά σε αυτό.

Στο κείμενο της Αθηνάς σχολιάζεται το τι είπε η Γιάννα Κ., ενώ η ίδια το έμαθε από άλλους. Στο ίδιο κείμενο σχολιάζεται ότι δεν πρέπει να λειτουργούμε κουτσομπολίστικα, είναι αντιφατικό.

Να πάει στην ΕΕ αφού υπάρχει αίτημα. Η Αθηνά ζητάει απλώς να απολογηθεί ο Νίκος.

 

Κώστας Σκ.:

Δεν ξέρω ακριβώς τι να πω. Αυτή η ιστορία με ξεπερνάει. Στο ταβερνείο έμεινα κάγκελο όταν μου είπε η Αθηνά τι έγινε.

Όντας στην ΕΕ δεν έχω κανένα θέμα να το χειριστεί η ΕΕ, να μείνει στο συγκεκριμένο γεγονός. Να μην ασχοληθούμε με τα υπόλοιπα. Δεν υπάρχει ποινολόγιο.

Τι συμπεράσματα να βγάλει η ΕΕ, να πει στον Καπράλο να ζητήσει συγγνώμη; Μπορεί να βγάλει κάτι άλλο η ΕΕ;

Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι μπορεί να υποβόσκει κάτι τέτοιο για δέκα χρόνια. Είμαστε πολύ κοντά με την Αθηνά και τον Τάσο, θα προσπαθήσω να είμαι τυπικός. Ειλικρινά λυπάμαι για όσα συμβαίνουν.

 

Ηλίας Λ:

Κάποιες τέτοιες ιστορίες στο παρελθόν έχουν διαλύσει οργανώσεις. Τέτοιες ιστορίες δείχνουν εσωστρέφεια και ότι δεν ασχολούμαστε με τον έξω κόσμο. Στις ανθρώπινες σχέσεις είμαστε ανεκτικοί με ανθρώπους που συμπαθούμε. Ακόμα και αστεία σε κάποιους είναι ανεκτά και σε άλλους δεν είναι. Έχει συμβεί και σε μένα.

Πολλές φορές κρατάμε τα πράγματα μέσα μας. Η Αθηνά έχει μια ευαισθησία στην κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

Ο Καπράλος παραδέχεται πάνω από τα μισά και είναι όντως χυδαία. 

Καμία ΚΕ,ΕΕ δεν μπορεί να λύσει το θέμα ως «Κλουζώ». Το πραγματικό ζήτημα είναι, να πούμε ότι αυτές οι συμπεριφορές είναι καταδικαστέες. Αν κάποιος σε προσβάλλει με τέτοιο τρόπο συνήθως απαντάς ανάλογα. Πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Θα φρόντιζα να αποφύγω τις συγκρούσεις. Να σεβόμαστε τους συντρόφους μας. Δεν ενθαρρύνεται καμία ηγεσία και παρεάκι, η ευθύνη είναι προσωπική. Αν πλανάται μια τέτοια κατηγορία είναι βαριά. 

 

Αθηνά Μ.:

Η καταγγελία έγινε γιατί κάποιος σ/φος είπε αυτά. Δεν είχε σχέση με άλλα πράγματα. Έγραψα ότι ένιωθα. Θεωρώ ότι δεν μπορείς να περιγράφεις ένα πρόβλημα παρά με μια σφαιρική άποψη. Στον πυρήνα ενημέρωσα για την καταγγελία και μου ζήτησαν  να περιγράψω το περιστατικό. Η συντρόφισσα Βέρα με ρώτησε αν θα με πείραζε να σταλεί η καταγγελία στην λίστα της ΟΚΔΕ και απάντησα ότι δεν είχα κανένα πρόβλημα. Είδα ότι  καθυστερούσε και φαντάστηκα ότι η συντρόφισσα  είχε μπλέξει με δουλείες -ίσως και με την προετοιμασία για την συνδιάσκεψή της ΑΝΤΑΡΣΙΑ- οπότε το έστειλα εγώ.

Δεν με πειράζει να μην πάει στην ΕΕ. Να βγει ανακοίνωση και να κάνει ότι θέλει η ΚΕ.

 

Πρόταση Α (Τάσος Αν.): Να παραπεμφθεί το ζήτημα στην Εξελεγκτική Επιτροπή, αλλά να τοποθετηθεί η ΚΕ λέγοντας ότι ο σ. ΝΚ οφείλει να ζητήσει συγγνώμη για την απαράδεκτη συμπεριφορά του.

 

Πρόταση Β (Τάσος Γ.): Να παραπεμφθεί το ζήτημα στην Εξελεγκτική Επιτροπή, όπου θα ακουστούν και οι δύο πλευρές, και μετά το πόρισμα της ΕΕ να επανέλθει στην ΚΕ.

 

Πρόταση Γ (Γιάννης Φ.): Να τοποθετηθεί τώρα η ΚΕ με την εξής δήλωση:

 

“Σχετικά με την υβριστική επίθεση που κατήγγειλε η σ. ΑΜ, η ΚΕ κάλεσε την ίδια και τον σ. ΝΚ και άκουσε προσεκτικά τις τοποθετήσεις τους. Ο σ. ΝΚ παραδέχτηκε ότι η συγκεκριμένη έκφραση που αναφέρεται στην καταγγελία ήταν απρεπής και μη πολιτικά ορθή. Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι ειπώθηκε εν βρασμώ ψυχής και ότι δέχτηκε αντίστοιχα υβριστικές εκφράσεις από τη σ. ΑΜ, για αυτό και αρνήθηκε να ζητήσει συγγνώμη. Η ΚΕ δηλώνει ότι τέτοιου είδους αντιπαραθέσεις είναι απαράδεκτες και πως οποιαδήποτε έκφραση που αναφέρεται υποτιμητικά στην ηλικία, το φύλο ή την ψυχική υγεία δεν είναι ανεκτή.”

 

Ψηφοφορία:

Πρόταση Α: 1 (Τάσος Α.)

Πρόταση Β: 4 (Τάσος Γ., Παναγιώτης Κ., Χάρης Μ., Κλεάνθης Α.)

Πρόταση Γ: 5 (Γιάννης Φ., Τάκης Θ., Ηλίας Λ., Χριστίνα Π., Δημήτρης Χ.) + 1 συμβουλευτική (Κώστας Σ.)

Λευκά: 1 (Μάνος Σ.)

 

Υπερψηφίστηκε η Πρόταση Γ, η οποία και αποτελεί την τοποθέτηση της ΚΕ.

  

Β/ ΑΝΤΑΡΣΥΑ

Μάνος Σκ.:

>>Απολογισμός εκδήλωσης της Πρωτοβουλίας:

-1η δημόσια εκδήλωση και πετυχημένη

καλή παρουσία από κόσμο εκτός οργάνωσης – πάνω από τους μισούς

παρουσία ΕΠΠΔ και ΣΕΚ: δείχνουν τη δυναμική που έχει αποκτήσει, δεν είναι κάτι περιθωριακό

-θετικό: όχι μόνο συσπειρώθηκε δυναμικό ανένταχτων, αλλά επικοινωνεί και με κόσμο από ΝΑΡ/ΣΕΚ. Εύρος απεύθυνσης

-παρότι ξεκίνησε με μονοθεματικό χαρακτήρα (ενάντια σε ΜΑΡΣ και ΛΑΕ) δε δείχνει να έχει μονοθεματικό χαρακτήρα, βάσει των συζητήσεων και των πρωτοβουλιών που ανοίγει.

-Η πρωτοβουλία έκανε το τελευταίο διάστημα αρκετές συναντήσεις. Δεχτήκαμε και εμείς πράγματα που δεν είχαμε στο μυαλό μας, αλλά και οι άλλοι ήταν πολύ δεκτικοί σε ό,τι ανοίγαμε.

-Στα οργανωτικά δέχτηκαν τα 4 σημεία που βάλαμε και προστέθηκαν και 3 σημεία: α/καμπάνια για εμφάνιση/παρουσία τομέα παρέμβασης μαθητών, β/ομάδες εργασίας για θεωρητική συζήτηση-εμβάθυνση, γ/ οι Τ.Ε. να κάνουν συνολικό προγραμματισμό για πολιτικές κουβέντες.

 

>>Για ΑΝΤΑΡΣΥΑ:

-Ενημέρωση-διευκρίνιση για το ποιος έχει δικαίωμα ψήφου. Άποψή μας: να υπάρχει στοιχειώδης έκθεση στα επιχειρήματα, να μην μπορούν να γράφονται μέλη μετά την τελευταία πολιτική συνέλευση, τουλάχιστον μέχρι τις 15/2 (δεν έχει τηρηθεί).

-Βγήκε νέα οδηγία που δίνει δυνατότητα να μπορεί κανείς να παρακολουθήσει μόνο την τελευταία συνέλευση (που δεν είναι και το ζουμί της πολιτικής αντιπαράθεσης) >> ψηφίζουν άτομα που δεν έχουν παρακολουθήσει όλα τα επιχειρήματα.

-Την άποψή μας τη δέχτηκαν Κουτσούμπα και ΕΚΚΕ για τους δικούς τους λόγους.

-ΣΕΚ ωρυόταν ότι ήταν στοχευμένη επίθεση. Εμείς κατά βάση το ΝΑΡ στην τοπική Εξαρχείων είχαμε στο μυαλό μας.

-Είπα να βγει ανακοίνωση που να λέει ότι ψηφίζουν όσοι έχουν παρακολουθήσει πολιτική συζήτηση. Ρίχνει το μπαλάκι στις Τ.Ε. Δεν αλλάζει κάτι. Θα αναδειχθεί στις Τ.Ε. το θέμα.

 

>>Για τα δικά μας:

-Εκκρεμότητες στις τροποποιήσεις που θα προτείνουμε: α/ η αναφορά στα «πατριωτικά αισθήματα του λαού» να φύγει, β/ συνδικαλιστικά: να κατέβει συμβολή για να ανοίξει η συζήτηση.

-Η πρωτοβουλία είπε να παρουσιαστεί με ένα εφημεριδάκι. Άρα μας καλύπτει αυτό μαζί με το νέο Σπάρτακο.

-για τους αντιπροσώπους: επιδιώκουμε συναινετική πρόταση· αν δε γίνει, επιδιώκουμε να αξιοποιήσουμε τις καλές πολιτικές σχέση ανά περίπτωση και Τ.Ε.

-Από καταγραφή, φαίνεται να έχουμε μέχρι τώρα γύρω στους 50 αντιπροσώπους στη συνδιάσκεψη. Περίπου 7-8%.

-Πρέπει να δούμε και πώς θα βγάλουμε σε ΠΣΟ & ΚΣΕ: οι περισσότεροι από πρωτοβουλία απεχθάνονται παρασκηνιακές συνεννοήσεις >> προκρίνουν να αξιοποιήσουμε το δικαίωμα για λίστες.

-Να δούμε και ποιους θα έχουμε αντιπροσώπους και ποιους ex–officio. Να ‘ναι όσοι δε βγήκαν από ΚΕ, ή όσοι αποκλείστηκαν.

-Εκλεγμένοι ΠΣΟ & ΚΣΕ: πρέπει να δώσουμε χώρο και σε ανένταχτους της πρωτοβουλίας. Μπορούμε να δούμε τα κριτήρια.

-Για τώρα: α/συνέχεια και εναλλαγή στις θέσεις, β/να εξασφαλιστεί ότι θα βγουν άνθρωποι που έχουν δουλέψει με την πρωτοβουλία, γ/γυναίκες, δ/να εξασφαλιστεί η παρουσία της άποψης που μειοψήφησε στην ολομέλειά μας.

 

>>ΠΡΟΤΑΣΗ: Να γίνει μάζεμα την Παρασκευή πριν τη συνδιάσκεψη με την πρωτοβουλία για να έχουμε και τα δεδομένα.

 

>> 4/3: Μάζεμα ΚΕ και αντιπροσώπων πρωτοβουλίας-οργάνωσης.

 

Παναγιώτης Κ.:

-για τα οργανωτικά: συμφωνώ με Μάνο.

-εικόνα από τοπικές: α/τα μέλη που έχουμε χάσει είναι περισσότερα από ΑΡΑΝ – ΑΡΑΣ απλά, β/φαίνεται ότι η ΑΝΤΑΡΣΥΑ έχει πάει πίσω οργανωτικά, γ/στην Τ.Ε. μου η πολιτική συζήτηση ήταν πολύ πίσω (δε συζητήθηκαν οι θέσεις, αλλά η στάση του ΣΕΚ στην απεργία)

-πρακτικά: α/να προτείνουμε-στηρίξουμε συναινετικά αντιπροσώπους, β/το ΝΑΡ φαίνεται να στηρίζει ΑΡΙΣ και Κουτσούμπα εναντίον μας στην εκλογή αντιπροσώπων.

-Συμφωνώ για σύσκεψη στις 4/3

-Επειδή θα έχουμε αποκλεισμούς ατόμων που συμμετέχουν ενεργά στην οργάνωση, να τους βγάλουμε ex–officio.

 

Ηλίας Λ.:

-δεν έχω εικόνα για ΑΝΤΑΡΣΥΑ συνολικά

-Έχω από την Τ.Ε. μου: έχουμε δεχτεί επίθεση από ΝΑΡ το τελευταίο διάστημα.

-Μόνιμη συμμαχία τάσης Κουτσούμπα με συμπορευτικό κομμάτι ΝΑΡ.

-Ένας άλλος λόγος που μας την μπαίνει το ΝΑΡ είναι ότι πάμε καλά στον αγώνα με τα 5-μηνα.

-Για την εκδήλωση της πρωτοβουλίας: μέτρησα γύρω στους 60, τη θεωρώ επιτυχία

-Θεωρώ την πλατφόρμα πολύ σημαντικό εργαλείο

-Συμφωνώ με μάζεμα πλατφόρμας, αλλά πριν από αυτό: συνεδρίαση ΚΕ.

-Πρέπει να αναδείξουμε το ζήτημα του χρέους που δεν το κάναμε στην εκδήλωση.

-Πρέπει να παλεύουμε για λίστα, αλλά να μην πάμε σε ψηφοφορίες στις ΤΕ. Θα γίνει χαμός όπου γίνει. Θα θάψουν και εμάς και ανένταχτους.

-Αν επιμείνουν οι σ/σ της πλατφόρμας για εφημεριδάκι, να βοηθήσουμε και εμείς.

 

Δημήτρης Χ.:

-Το κλίμα πολύ τεταμένο μεταξύ ΝΑΡ-ΣΕΚ εξαιτίας: α/έντασης για τα κουκιά, β/του τι έγινε στην τελευταία απεργία με τα πανό κλπ.

-Αποτέλεσμα: στην συνέλευση της Τ.Ε. μου έχει οξυνθεί πολύ η κατάσταση.

-Δεν υπάρχει Τάση Κουτσούμπα, υπάρχει ΑΡΙΣ.

-Οι Ναρίτες εκμεταλλεύονται τις αδυναμίες του ΣΕΚ. π.χ. η μη οικονομική κάλυψη από μέλη του ΣΕΚ έκανε μπάχαλο την τελευταία συνέλευση.

-Προετοιμαζόμαστε για το χειρότερο, αλλά από ΝΑΡ είπαν για συναινετικό.

-Προτείναμε 2 δικούς μας και 3 ανένταχτους της πρωτοβουλίας που είναι πυλώνες λειτουργίας της Τ.Ε. και ζορίστηκαν.

-Προτείνω κάποια σημαντικά πρόσωπα από πρωτοβουλία που κοπούν, να μπουν ex–officio, ακόμα και αν είναι ανένταχτοι, ή να προωθήσουμε ανένταχτους της πρωτοβουλίας ως αντιπροσώπους των Τ.Ε.  και να κάνουν τα μέλη μας πίσω για να βγουν ex-officio.

-Αν βγαίνουμε ενωμένοι, σαφείς και καθαροί, δημιουργούμε πολιτικό κεφάλαιο, όπως στην τοπική μας.

>>Ενημέρωση από ΣΕ Σπάρτακου: α/είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος για επόμενο τεύχος, β/θα βγει καλό τεύχος.

 

Χριστίνα Π.:

-για εκδήλωση πρωτοβουλίας: αποτελεί αναβάθμιση της δουλειάς της. Έχει καθιερωθεί ως ομάδα-τάση και όχι απλώς ως ΟΚΔΕ και φίλοι >> αυτό πιέζει πολιτικά και τις υπόλοιπες οργανώσεις.

-πόλωση ΝΑΡ-ΣΕΚ: κατά βάση προεκλογική-τεχνητή: στη γενική κατεύθυνση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ συμφωνούν. ΣΕΚ συσπειρωμένο λόγω δικής του συνδιάσκεψης, ΝΑΡ με εσωτερικές διαφωνίες και θέλει να μπετονάρει τον κόσμο του. Π.χ. στην τοπική μου το ΝΑΡ μιλούσε μόνο για το ΣΕΚ και τη στάση του.

-Αυτά που προτείνονται από πρωτοβουλία να τα δεχτούμε, ακόμα και αν κάποια ακούγονται πολύ φιλόδοξα.

-Συμφωνώ για μάζεμα πλατφόρμας και διαδικασία δικιά μας από πριν.

-Στην ίδια τη συνδιάσκεψη: ανεξαρτήτως αντιπροσώπων πρέπει να είναι τα μέλη του ΠΓ και της ΚΕ παρόντα για να υπάρχει συνεχής συνεννόηση για διάφορα σημαντικά ζητήματα που θα πρέπει να έχουμε άμεση απόφαση.

-Οι ανένταχτοι της πρωτοβουλίας να προωθήσουμε να βγουν από τις Τ.Ε. και όχι ex–officio μιας και τους .

-Για συναινετική πρόταση-ψηφοφορία, υπάρχει à la carte αντιμετώπιση από ΝΑΡ –ΣΕΚ. Να βάζουμε συναινετικό με πολιτικά κριτήρια και τεκμηρίωση.

-Θα προτιμούσα να έχουμε εναλλακτική διατύπωση στην τροποποίηση για τα «πατριωτικά αισθήματα». ex-officio τους βάζουμε ως οργάνωση.

-Για τη μονομέρεια της πολιτικής συζήτησης για τα εργατικά που βάζει το ΝΑΡ, δεν πρέπει να την αφήνουμε χωρίς απάντηση.

 

Γιάννης Φ.:

-για την εκδήλωση: α/απουσίες από την οργάνωση, β/παρουσίες άλλων & κάλεσμα δεν χρειαζόταν· δεν είχε νόημα, εκτός αν θέλαμε αντιπαράθεση, όμως αυτή γίνεται στις συνελεύσεις, γ/να τα αποφύγουμε στο μέλλον, για να μην έχουμε διαλυτικές καταστάσεις, όπως η στάση των Σπαρτακιστών που έκαναν γραφικότητες

-Για κόντρα ΝΑΡ-ΣΕΚ για την απεργία: η ρίζα του προβλήματος είναι ότι δεν έχουμε κάτσει να συζητήσουμε σοβαρά τις τακτικές διαφορές.

-Η στάση του ΝΑΡ είναι μείγμα τριτοπεριοδισμού & λαϊκομετωπισμού που είναι μια τρέλα

-Το ότι το ΝΑΡ ελέγχει την πλειοψηφία, μας δημιουργεί πρόβλημα. Και στο αντιρατσιστικό έχουν αντίστοιχα προβληματική θέση και πρέπει να τους τα λέμε.

– Το ΝΑΡ θέλει να επιβάλει δημοκρατικό συγκεντρωτισμό, ενώ μόνο του αποφασίζει· είναι πρόβλημα. Πρέπει να πιέσουμε να συζητηθούν αυτά. Και στρατηγικές και τακτικές διαφωνίες. Διεκδικούμε την παρουσία μας στους μαζικούς χώρους, δεν μπορούμε να αποχωρούμε μόνοι μας.

-Το σχήμα είναι: συζητάμε > καταλήγουμε > οργανώνουμε > υλοποιούμε.

 

Τάσος Γ.:

-Η κατάσταση στο Βύρωνα: η συζήτηση του πολιτικού έγινε πολύ νωρίς, με 20 περίπου άτομα επί τυπικού συνόλου 100. Θα εμφανιστούν όλοι στις εκλογές

-Να πούμε όμως ότι και από εμάς μόνο εγώ ήμουν.

-Προσπαθούμε να εκλέξουμε 2 (εμένα και τη Νόρα που είμαστε αναγνωρίσιμοι), αλλά θέλει συστράτευση.

-Οι Ναρίτες ξαφνικά έβαλαν θέμα εκλογής με ψηφοδέλτιο. Μάλλον για να κατοχυρώσουν τον τρόπο εκλογής για το μέλλον.

-Να αντιπαλέψουμε τη λογική της ψηφοφορίας τοπικών με το εξής επιχείρημα: συμφωνούμε με την «ΑΝΤΑΡΣΥΑ των μελών» που λέει και το ΝΑΡ. Ο χειρότερος τρόπος να το υπηρετήσεις είναι να πας με σκληρά μπλοκ κομματικά στις λίστες. Ο ισχυρότερος πετάει έξω τους λιγότερο ισχυρούς. Αντιδημοκρατικό.

-Θα ήταν εντελώς διαφορετικό αν είχαμε πλατφόρμες.

-Διαδικαστικά συμφωνώ όπως τα είπε ο Μάνος.

 

Τάσος Αν.:

-Νέα Σμύρνη παρόμοια εικόνα με Βύρωνα. Πλειοψηφία ΝΑΡ. Είμαστε αναγνωρίσιμοι, θα βγάλουμε 2 (εγώ + Ζέττα).

-Η πολιτική μας συζήτηση ήταν άμαζη, άρα δεν μπορούμε να θέσουμε την παρουσία εκεί ως προϋπόθεση για την ψηφοφορία. Μένει η επόμενη συνέλευση (συνέχεια συζήτησης, οργανωτικό, ψηφοφορίες).

-Πάμε για συναινετικό, εκτός αν πάμε σε ψηφοφορία λόγω των εσωτερικών διαφωνιών του ΝΑΡ.

-Η πολιτική συζήτηση πήρε τη μορφή 3 πλατφόρμες, 3 εισηγήσεις, λίγη κουβέντα.

-Παρά τις ενστάσεις μου, παρουσίασα εγώ την πρωτοβουλία, γιατί και οι άλλες εισηγήσεις έγιναν από την τοπική. Για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις, έκανα συρραφή των δύο κειμένων της Πρωτοβουλίας και το διάβασα και μετά τοποθετήθηκα διευκρινίζοντας ότι είναι δική μου, προσωπική, η τοποθέτηση στα διάφορα θέματα.

-Στην Καλλιθέα ελπίζουμε για 2.

-Υπάρχει ένα πρόβλημα. Ξέρουμε ότι υπάρχουν και διαφωνίες μεταξύ μας. Πρέπει να συζητήσουμε και αυτό που λέει ο Γιάννης, τη διαφωνία για το εργατικό κίνημα. Έχει μια σημασία, γιατί και το κείμενο της πρωτοβουλίας έχει τις αντιφάσεις που υπάρχουν στο θέμα και ανάμεσά μας, στο εσωτερικό της ΟΚΔΕ.

-Υπάρχουν και άλλα θέματα: κρίση, ιμπεριαλισμός, γεωπολιτικά, κλπ.

-Έχω πρόβλημα μετά τη συζήτηση στην ολομέλειά μας, όπου η πλειοψηφία μας έβαλε να ψηφίσουμε για το “δημοκρατικό συγκεντρωτισμό”, καθώς υπάρχουν διαφωνίες και, για να δώσω ένα γνωστό παράδειγμα, ας πω για τη θέση για την Ουκρανία. Και δεν ξέρω πώς μπορώ, πλέον, να τοποθετούμαι στη συνδιάσκεψη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ.

 

Τάκης Θ.:

-Δεν ισχύει βάσει της απόφασης της ολομέλειας, ότι δεν μπορεί ο Τάσος να υποστηρίζει την άποψή του.

-Το κείμενο είναι συρραφή, δεν έχει καμία ουσιαστική ανάλυση για την κρίση.

-Το ζήτημα του ανεξάρτητου κέντρου αγώνα το θέτει μετ’ επιτάσεως το ΝΑΡ, μετά την αποχώρηση ΑΡΑΝ-ΑΡΑΣ. Είμαστε πιο κοντά στο ΣΕΚ σε αυτό.

-Υπάρχει πρόβλημα στρατηγικό γενικά, το βλέπουν, ο Χάγιος είπε να ανοίξει η κουβέντα μετά τη συνδιάσκεψη.

-Το ΝΑΡ επί της ουσίας κινείται στη γραμμή του 12ου Συνεδρίου του ΚΚΕ («αντιμονοπωλιακό αγώνα»), ενάντια στη γραμμή του 15ου (ΑΑΔΜ). Δεν έχει πρόβλημα με τη θεωρία των σταδίων του ΚΚΕ, ούτε με τη «λαϊκή εξουσία».

-Δεν ξέρω πόσο ενωμένο θα είναι στη συνδιάσκεψη το ΝΑΡ. Στην τοπική μου έχουν μεγάλο πρόβλημα με Μάρκου και νεολαία.

-Το ΣΕΚ ήρθε και μου είπαν: ο Μάνος προσπαθεί να μας βγει από αριστερά. Τους είπα ότι κάναμε μόνοι μας πρωτοβουλία γιατί αυτοί θα την έπνιγαν

-Με ενιαίο ψηφοδέλτιο στη συνδιάσκεψη, ζήτημα αν θα βγάλουμε 1 ακόμα και 8% να έχουμε. Θέλει μελέτη για συμμαχίες. Μήπως και με διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό του ΝΑΡ.

-Συναινετικό σε εμάς, να βγούμε 2.

 

Χάρης Μ.:

-Τ.Ε. Γκύζη-Αμπελοκήπων: συμβαίνει το αντίθετο από παλιά- ΝΑΡ θέλει συναινετικό και ΣΕΚ δεν το καλοβλέπει. Είναι θέμα υπολογισμών, του τι θέλει ο καθένας.

-Εμείς πάμε για να βγάλουμε 3-4.

-Το ΝΑΡ θέλει συναινετικό, γιατί δεν του φτάνουν οι σταυροί για να φιλοξενήσουν και τους ανένταχτους της τάσης Κουτσούμπα.

-Ζήτημα σε εμάς η κλαδική Υγείας, γιατί έχουμε πολλούς υγειονομικούς. Πολλοί θέλουν να ψηφίσουν-εκλεγούν εκεί, ενώ δεν έχουν συνεδριάσει ποτέ· κάτι φαίνεται να μεθοδεύουν οι Ναρίτες. Το άνοιξε ο Νικόλας στην τοπική, στη βάση ποιων μελών θα εκλέξει η κλαδική; Δεν έχει ενημερώσει μητρώα!

-Με την πρωτοβουλία, φαίνεται να μας παίρνουν όλοι πολύ πιο σοβαρά πλέον. Δεν μπορούν να μας αντιμετωπίσουν ως σέχτα και δείχνουμε πώς υλοποιείται στην πράξη το «ΑΝΤΑΡΣΥΑ των μελών».

-Συμφωνώ με τις συναντήσεις. Πρέπει να έχουμε έγκαιρα συνολική εικόνα για τους αντιπροσώπους (και της πρωτοβουλίας και των άλλων).

 

Χριστίνα:

-Υπάρχει ενδεχόμενο η συνδιάσκεψη να αρχίσει Παρασκευή.

 

Κώστας Σκ.

-Κάναμε 3 πολιτικές διαδικασίες στο Χαλάνδρι. Έκανα κανονικά την εισήγηση στην τελευταία.

-Έφυγαν πολλά μέλη από μας με ΑΡΑΝ-ΑΡΑΣ.

-Πολύ εμπειρικές συζητήσεις: το ΣΕΚ λέει τι είδε εδώ και εκεί, οι Ναρίτες γενικότητες.

-Έκανα το μάζεμα στο τέλος προχθές και είπα ότι δε συζητήσαμε πραγματικά επί σχεδίων.

-Ο αρχιναρίτης αναφερόταν σε εμάς θετικά, αλλά ο Μινωτάκης από νΚα είπε ευθέως ότι η ΑΝΤΑΡΣΥΑ πρέπει να ξεπεραστεί για κάτι ευρύτερο.

-Συναινετικό μάλλον. 40-60 θα ψηφίσουν. Θα εκλεγώ εγώ.

-Το ΣΕΚ δε θέλει να βάλει σε ψηφοφορία τις τροποποιήσεις του. Το δικό μας θα το βάλω εγώ.

 

Χάρης Μ.:

-Να βγάλουμε μια μικρή οδηγία απόψε για τις αυριανές συνελεύσεις.

 

Μάνος Σκ.:

-Για το θέμα των ψηφοφοριών στις Τ.Ε., αν δε φαίνεται εμμονικό κάπου, είναι καλό για να βλέπουμε και συμπάθειες.

-Ψηφοφορία εν συνόλω: η πρωτοβουλία προσανατολίζεται για λευκό, για να μη μας λένε ότι το ψηφίσαμε εν τέλει το Γ4 (όπως έκαναν παλιότερα σε άλλες περιπτώσεις με τους Σεκίτες), αλλά θα δούμε.

-Δεν έχουμε δημοκρατικό συγκεντρωτισμό στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Το ΣΕΚ μπορούσε να πάει όπου θέλει. Και εμείς. Αλλά είχαμε αποφασίσει στην ΚΣΕ. Αν ήθελαν, να πήγαιναν, αλλά χωρίς πανό ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Είναι πρόβλημα αυτό.

-Για ψηφοφορίες στις τοπικές και την άρνηση ΣΕΚ: Φέρνει μέλη που δεν ξέρουν την τύφλα τους και μπορεί να χάσουν ψήφους και όχι γιατί είναι ενδεικτική η ψηφοφορία ή για να δούμε τις ποσοστώσεις.

-Για το θέμα της Ουκρανίας: Δε θα είναι θέμα στη συνδιάσκεψη. Το ΣΕΚ έχει αποσύρει την τροποποίηση. Όταν το βάζουν από ΣΕΚ το βάζουν γιατί ξέρουν ότι υπάρχει διαφωνία. Θα απέφευγα να «τσιμπήσω», αν ήμουν σ’ αυτή τη θέση. Να προσπαθήσουμε να έχουμε κοινή στάση.

Ηλίας Λ.:

-Αν υπάρχουν διαφορετικές απόψεις που θα εμφανιστούν στη συνδιάσκεψη, αυτό που ζητάμε είναι να το ξέρουμε από πριν.

  

Γ/ Διεθνής Επιτροπή 4ης Διεθνούς

Μάνος Σκ.:

-Το θέμα της 4ης μπορούμε να συζητήσουμε πιο αναλυτικά και μετά τη Δ.Ε.

-Θα είμαι εγώ. Ο Δημήτρης Χειλ. Δεν μπορεί να έρθει. Θα παρακολουθήσει ο Κώστας Σκ. (χωρίς δικαίωμα ψήφου) που θα είναι εκείνες τις μέρες στο Άμστερνταμ για ακαδημαϊκούς λόγους.

-ΔΕΑ δε θα έρθει. Δεν ενδιαφέρονται να έρθουν γενικά.

-Μας ζήτησαν την έγκρισή μας για την παρουσία της ΔΕΑ (όπως κάθε χρόνο), εφόσον δεν έχει το status παρατηρητή. Δεχτήκαμε φυσικά, λέγοντας ότι το ίδιο πρέπει να γίνεται και σε άλλες περιπτώσεις, όπως π.χ. στο Ισπανικό Κράτος.

-Για τα θέματα της Δ.Ε.: έστειλαν κείμενα για τον Ιμπεριαλισμό και για την κατάσταση της εργατικής τάξης, αλλά και φέτος δεν υπάρχει γενικό πολιτικό κείμενο. Τα δύο προαναφερθέντα μάλλον δε θα μπουν σε ψηφοφορία.

-Ατζέντα: Ιμπεριαλισμός, Κατάσταση της εργατικής τάξης, Κατάσταση στα “broad parties” (Podemos κ.ά., αλλά όχι ΣΥΡΙΖΑ). Δεν μπαίνει η Ελλάδα σαν απολογισμός του τελευταίου χρόνου, που είναι πρόβλημα, εφόσον ήταν και είναι το κεντρικό θέμα.

-Θα κάνω παρουσίαση για το προσφυγικό.

–NPA: έχει συνέδριο ενόψει προεδρικών εκλογών. 3 τάσεις: 1/αυτόνομη κάθοδος (τάση anticapitalisme et revolution κ.ά.) 2/πρόσωπο «ευρύτερης αποδοχής» από την αριστερά (παλιά πλατφόρμα 1) 3/προσπάθεια να συμβιβαστεί κάπως η κατάσταση.

-Υπάρχει ένα κείμενο συμβολής που έχουν ζητήσει υπογραφές. Το υπογράφω και εγώ (και δύο ακόμα από την οργάνωση) μαζί με συντρόφους από τη Γαλλία, την Ισπανία, τις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Ιταλία

-Υπάρχει πρόταση για παγκόσμιο συνέδριο: το στηρίζω ανεπιφύλακτα. Έχει περάσει ήδη καιρός από το τελευταίο (2010). Το νωρίτερο που μπορεί να γίνει το επόμενο, αν αποφασιστεί σε αυτή τη Δ.Ε. είναι το 2018. Υπάρχουν μεγάλες αλλαγές στο εσωτερικό των τμημάτων και στη διεθνή κατάσταση από το 2010.

 

>> Πιο αναλυτική κουβέντα θα γίνει μετά τη Δ.Ε. 

 

Δ/ Συγκρότηση Εργατικής Ομάδας

Παναγιώτης Κ.:

– Μετά από πρόταση του συντρόφου Ταξιάρχη για συγκρότηση της εργατικής ομάδας

 

Τάσος Αν.:

-Δεν έχω αντίρρηση. Το ‘χουμε ξαναποφασίσει.

-Πρακτικό ζήτημα: διαθεσιμότητες.

-Πολιτικό ζήτημα: να αντιμετωπίσουμε ΝΑΡ-ΣΕΚ. Το ζουμί του πράγματος αφορά όλη την οργάνωση.

-Άρα να το δοκιμάσουμε.

 

Ηλίας Λ.:

-Συμφωνώ.

-Στο εργατικό δεν υπάρχουν διαφωνίες στο εσωτερικό μας

-Το πρόβλημα είναι η πανσπερμία σε χώρους-συνθήκες κλπ.

-Άρα να συμμετέχουν από όλους τους χώρους και από δημόσιο και από ιδιωτικό τομέα. 

>>Εγκρίνεται η πρόταση. Ταξιάρχης και Χριστίνα υπεύθυνοι.

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ShareTweetSend

Related Posts

No Content Available

Newsletter

Λέσχη Σπάρτακος
Λέσχη Σπάρτακος

Λέσχη Σπάρτακος

11 Νοεμβρίου, 2025

Η Λέσχη Σπάρτακος του Σαββάτου 15 Νοέμβρη 2025 είναι αφιερωμένη στο πολιτικό τραγούδι, ένα μουσικό κύμα που εμπνεύστηκε και ενέπνευσε...

Read more
Να αποτρέψουμε τις διαγραφές φοιτητών

Να αποτρέψουμε τις διαγραφές φοιτητών

9 Νοεμβρίου, 2025
14-15 Νοεμβρίου: ανοιχτή εκδήλωση για τα εργατικά ατυχήματα από το Σωματείο Εργαζομένων Δήμου Ν. Φιλαδέλφειας

14-15 Νοεμβρίου: ανοιχτή εκδήλωση για τα εργατικά ατυχήματα από το Σωματείο Εργαζομένων Δήμου Ν. Φιλαδέλφειας

8 Νοεμβρίου, 2025
Για την επιτυχία μιας Γενικής Απεργίας

Για την επιτυχία μιας Γενικής Απεργίας

4 Νοεμβρίου, 2025
Αντιφασιστική συγκέντρωση και πορεία το ΣΑΒΒΑΤΟ 1 Νοέμβρη, 6 μμ, Πλατεία ΗΣΑΠ Ν. Ηρακλείου

Αντιφασιστική συγκέντρωση και πορεία το Σάββατο 1 Νοέμβρη, 6 μ.μ., Πλατεία ΗΣΑΠ Ν. Ηράκλειο!

30 Οκτωβρίου, 2025

Ιστορικό

Αναζήτηση

No Result
View All Result

Εγγραφείτε στο Newsletter!

© 2023 ΟΚΔΕ - ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Κείμενα
    • Πολιτική κατάσταση – Συγκυρία
    • Διεθνή
    • Εργατικό – Συνδικαλιστικό
    • Φοιτητικό κίνημα
    • Γυναικεία Ομάδα
    • LGBT κίνημα
    • Αντιφασισμός/Αντιρατσισμός
    • Πόλεμος
    • Ιστορικά
  • Απόψεις
  • Ανακοινώσεις
    • Αποφάσεις
    • Εκλογές
    • Συνδιάσκεψη
  • Παγκόσμια Συνέδρια
  • Λέσχη Σπάρτακος
  • Βιβλιοθήκη
  • Εκδόσεις
    • Σπάρτακος
      • Σπάρτακος 134, Δεκέμβριος 2021
      • Σπάρτακος 133, Μάρτης 2021
      • Σπάρτακος 132, Νοέμβρης 2020
      • Σπάρτακος 131, Ιούνιος 2020
      • Σπάρτακος 130, Νοέμβρης 2019
      • Σπάρτακος 129, Μάρτης 2019
      • Σπάρτακος 128, Νοέμβριος 2018
      • Σπάρτακος 127, Απρίλιος 2018
      • Σπάρτακος 126, Νοέμβριος 2017
      • Σπάρτακος 125, Μάιος 2017
      • Σπάρτακος 124, Μάρτιος 2017
      • Σπάρτακος 122-123, Νοέμβριος 2016
      • Σπάρτακος 121, Ιούλιος 2016
      • Σπάρτακος 120, Μάιος 2016
      • Σπάρτακος 119, Μάρτιος 2016
      • Σπάρτακος 117-118, Νοέμβριος 2015
      • Σπάρτακος 116, Μάιος 2015
      • Σπάρτακος 115, Νοέμβριος 2014
      • Σπάρτακος 114, Ιούλιος 2014
      • Σπάρτακος 113, Φεβρουάριος 2014
      • Σπάρτακος 109, Ιούλιος 2012
      • Σπάρτακος 108, Μάρτιος 2012
      • Σπάρτακος 112, Ιούνιος 2013
      • Σπάρτακος 111, Απρίλιος 2013
      • Σπάρτακος 110, Οκτώβριος 2012
      • Σπάρτακος 107, Οκτώβριος 2011
      • Σπάρτακος 106, Ιούνιος 2011
      • Σπάρτακος 105, Μάρτιος 2011
      • Σπάρτακος 2017
      • Σπάρτακος 2011
      • Σπάρτακος 103, Ιούλιος 2010
      • Σπάρτακος 104, Νοέμβριος 2010
      • Σπάρτακος 102, Μάιος 2010
      • Σπάρτακος 101, Φεβρουάριος 2010
      • Σπάρτακος 100, Οκτώβριος 2009
      • Σπάρτακος 99, Ιούλιος 2009
      • Σπάρτακος 98, Μάιος 2009
      • Σπάρτακος 97, Φεβρουάριος 2009
      • Σπάρτακος 96, Νοέμβριος 2008
      • Σπάρτακος 95, Οκτώβριος 2008
      • Σπάρτακος 94, Ιούλιος 2008
      • Σπάρτακος 93, Μάιος 2008
      • Σπάρτακος 92, Ιανουάριος 2008
      • Σπάρτακος 91, Οκτώβριος 2007
      • Σπάρτακος 90, Ιούλιος 2007
      • Σπάρτακος 89, Μάιος 2007
    • Δελτία
    • Βιβλία
  • Ελληνικά
  • English
  • Français

© 2023 ΟΚΔΕ - ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?