ΟΚΔΕ - Σπάρτακος
  • Login
  • Αναζήτηση
  • Κείμενα
    • Πολιτική κατάσταση – Συγκυρία
    • Διεθνή
    • Εργατικό – Συνδικαλιστικό
    • Φοιτητικό κίνημα
    • Γυναικεία Ομάδα
    • LGBT κίνημα
    • Αντιφασισμός/Αντιρατσισμός
    • Πόλεμος
    • Ιστορικά
  • Απόψεις
  • Ανακοινώσεις
    • Αποφάσεις
    • Εκλογές
    • Συνδιάσκεψη
  • Παγκόσμια Συνέδρια
  • Λέσχη Σπάρτακος
  • Βιβλιοθήκη
  • Εκδόσεις
    • Σπάρτακος
      • Σπάρτακος 134, Δεκέμβριος 2021
      • Σπάρτακος 133, Μάρτης 2021
      • Σπάρτακος 132, Νοέμβρης 2020
      • Σπάρτακος 131, Ιούνιος 2020
      • Σπάρτακος 130, Νοέμβρης 2019
      • Σπάρτακος 129, Μάρτης 2019
      • Σπάρτακος 128, Νοέμβριος 2018
      • Σπάρτακος 127, Απρίλιος 2018
      • Σπάρτακος 126, Νοέμβριος 2017
      • Σπάρτακος 125, Μάιος 2017
      • Σπάρτακος 124, Μάρτιος 2017
      • Σπάρτακος 122-123, Νοέμβριος 2016
      • Σπάρτακος 121, Ιούλιος 2016
      • Σπάρτακος 120, Μάιος 2016
      • Σπάρτακος 119, Μάρτιος 2016
      • Σπάρτακος 117-118, Νοέμβριος 2015
      • Σπάρτακος 116, Μάιος 2015
      • Σπάρτακος 115, Νοέμβριος 2014
      • Σπάρτακος 114, Ιούλιος 2014
      • Σπάρτακος 113, Φεβρουάριος 2014
      • Σπάρτακος 109, Ιούλιος 2012
      • Σπάρτακος 108, Μάρτιος 2012
      • Σπάρτακος 112, Ιούνιος 2013
      • Σπάρτακος 111, Απρίλιος 2013
      • Σπάρτακος 110, Οκτώβριος 2012
      • Σπάρτακος 107, Οκτώβριος 2011
      • Σπάρτακος 106, Ιούνιος 2011
      • Σπάρτακος 105, Μάρτιος 2011
      • Σπάρτακος 2017
      • Σπάρτακος 2011
      • Σπάρτακος 103, Ιούλιος 2010
      • Σπάρτακος 104, Νοέμβριος 2010
      • Σπάρτακος 102, Μάιος 2010
      • Σπάρτακος 101, Φεβρουάριος 2010
      • Σπάρτακος 100, Οκτώβριος 2009
      • Σπάρτακος 99, Ιούλιος 2009
      • Σπάρτακος 98, Μάιος 2009
      • Σπάρτακος 97, Φεβρουάριος 2009
      • Σπάρτακος 96, Νοέμβριος 2008
      • Σπάρτακος 95, Οκτώβριος 2008
      • Σπάρτακος 94, Ιούλιος 2008
      • Σπάρτακος 93, Μάιος 2008
      • Σπάρτακος 92, Ιανουάριος 2008
      • Σπάρτακος 91, Οκτώβριος 2007
      • Σπάρτακος 90, Ιούλιος 2007
      • Σπάρτακος 89, Μάιος 2007
    • Δελτία
    • Βιβλία
  • Ελληνικά
  • English
  • Français
  • Κείμενα
    • Πολιτική κατάσταση – Συγκυρία
    • Διεθνή
    • Εργατικό – Συνδικαλιστικό
    • Φοιτητικό κίνημα
    • Γυναικεία Ομάδα
    • LGBT κίνημα
    • Αντιφασισμός/Αντιρατσισμός
    • Πόλεμος
    • Ιστορικά
  • Απόψεις
  • Ανακοινώσεις
    • Αποφάσεις
    • Εκλογές
    • Συνδιάσκεψη
  • Παγκόσμια Συνέδρια
  • Λέσχη Σπάρτακος
  • Βιβλιοθήκη
  • Εκδόσεις
    • Σπάρτακος
      • Σπάρτακος 134, Δεκέμβριος 2021
      • Σπάρτακος 133, Μάρτης 2021
      • Σπάρτακος 132, Νοέμβρης 2020
      • Σπάρτακος 131, Ιούνιος 2020
      • Σπάρτακος 130, Νοέμβρης 2019
      • Σπάρτακος 129, Μάρτης 2019
      • Σπάρτακος 128, Νοέμβριος 2018
      • Σπάρτακος 127, Απρίλιος 2018
      • Σπάρτακος 126, Νοέμβριος 2017
      • Σπάρτακος 125, Μάιος 2017
      • Σπάρτακος 124, Μάρτιος 2017
      • Σπάρτακος 122-123, Νοέμβριος 2016
      • Σπάρτακος 121, Ιούλιος 2016
      • Σπάρτακος 120, Μάιος 2016
      • Σπάρτακος 119, Μάρτιος 2016
      • Σπάρτακος 117-118, Νοέμβριος 2015
      • Σπάρτακος 116, Μάιος 2015
      • Σπάρτακος 115, Νοέμβριος 2014
      • Σπάρτακος 114, Ιούλιος 2014
      • Σπάρτακος 113, Φεβρουάριος 2014
      • Σπάρτακος 109, Ιούλιος 2012
      • Σπάρτακος 108, Μάρτιος 2012
      • Σπάρτακος 112, Ιούνιος 2013
      • Σπάρτακος 111, Απρίλιος 2013
      • Σπάρτακος 110, Οκτώβριος 2012
      • Σπάρτακος 107, Οκτώβριος 2011
      • Σπάρτακος 106, Ιούνιος 2011
      • Σπάρτακος 105, Μάρτιος 2011
      • Σπάρτακος 2017
      • Σπάρτακος 2011
      • Σπάρτακος 103, Ιούλιος 2010
      • Σπάρτακος 104, Νοέμβριος 2010
      • Σπάρτακος 102, Μάιος 2010
      • Σπάρτακος 101, Φεβρουάριος 2010
      • Σπάρτακος 100, Οκτώβριος 2009
      • Σπάρτακος 99, Ιούλιος 2009
      • Σπάρτακος 98, Μάιος 2009
      • Σπάρτακος 97, Φεβρουάριος 2009
      • Σπάρτακος 96, Νοέμβριος 2008
      • Σπάρτακος 95, Οκτώβριος 2008
      • Σπάρτακος 94, Ιούλιος 2008
      • Σπάρτακος 93, Μάιος 2008
      • Σπάρτακος 92, Ιανουάριος 2008
      • Σπάρτακος 91, Οκτώβριος 2007
      • Σπάρτακος 90, Ιούλιος 2007
      • Σπάρτακος 89, Μάιος 2007
    • Δελτία
    • Βιβλία
  • Ελληνικά
  • English
  • Français
No Result
View All Result
ΟΚΔΕ - Σπάρτακος
No Result
View All Result
Home Συνέδρια

Πρακτικά ΚΕ 18/11/2018

1 Δεκεμβρίου, 2018
in Συνέδρια

 

Παρόντες/παρούσες: Βέρα, Φανή, Νικόλας, Μάνος, Γιώργος, Ιάσονας, Σοφία, Γιάννα, Δημήτρης, Αλέξανδρος

1.    Ενημερώσεις

Πολυτεχνείο:

Σοφία: για τον πρώτο συντονισμο είχαμε συζητήσει στην προηγούμενη συνάντηση, οπότε θα ξεκινήσω από τον δεύτερο. Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε από το συντονισμό για το Πολυτεχνείο είναι ότι εξαρχής κάναμε κακή εκτίμηση για την κίνηση της αναρχίας. Παρά την πολύ θετική προσπάθεια να συντονιστουμε και να έχουμε κοινό σχεδιασμό για το πώς θα περιφρουρήσουμε το Πολυτεχνείο, η χαλαρη εκτίμηση και η υποτίμηση της κατάστασης μας εφερε σε δεύτερη θέση με αποτέλεσμα να μας προλάβει η «κατάληψη Αβέρωφ». Είμαστε σε καλύτερη θέση από περυσι, ωστόσο έχουν πολλά να γίνουν ακόμα. Φέτος καταφέραμε να συνυπάρξουμε αντί να είμαστε αποκλεισμένοι από το Πολυτεχνείο, γεγονός που αντανακλά μια πραγματική κατάσταση. Καταφέραμε να έρθουμε σε μια σχετικη ισορροπία μαζί τους.

Σημαντικο στοιχείο είναι ότι μετά τη γνωστοποιηση της κατάληψης συζητούσαμε αν θα τους την πέσουμε για να τους εξουδετερώσουμε ή αν θα συζητήσουμε μαζί τους ώστε να συνυπάρξουμε.

Την ισορροπία κράτησε το ΝΑΡ, αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να μπούμε σε μια κατάληψη και να τους βγάλουμε έξω. Αυτό θα σήμαινε πολλή βία, είχε 80 άτομα και νομιμοποίηση. Δε θα μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε την ομαλή λειτουργία του τριημέρου, αλλιώς.

Το πλάνο ηταν να κλέβουμε από το ζωτικό χώρο των άλλων. Η δική μας πύλη θα ήταν η πύλη Στουρνάρηπροκειμενου να  διασφαλίσουμε ότι το πρωί  θα μπορέσουν  να μπουν οι  φοιτητικοί  σύλλογοι στο  χώρο και η δικιά τους πύλη, η Τοσίτσα και η Πατησίων. Πήγαμε και στη συνέλευσή τους, για να έχουμε και μια εικόνα. Από εκεί καταλάβαμε ότι δεν είχαν πλάνο ρήξης με εμας η με το ΚΚΕ, θέλαν απλώς να έχουν μια κατάληψη ώστε να δείξουν τη δική τους άποψη για το Πολυτεχνείο.

Καταφέραμε να δημιουργήσουμε τη συνύπαρξη, καταφέραμε τηνολοημερη περιφρούρηση και η οργάνωση είχε σοβαρή παρουσια πρωί και βραδυ.Το Πολυτεχνείο είχε μια σχετική μαζικότητα αν σκεφτούμε ότι είχε να γίνει σοβαρά το τριήμερο τα τελευταία δυο χρόνια.

 

Μάνος:Στα θετικά στοιχεία ότι καταφέραμε να συνυπάρξουμε με την κατάληψη αβέρωφ και να γίνει το τριήμερο. Ωρίμανση του χώρου. Αποδείχτηκε ότι η άποψή μας πέρσι ήταν η σωστή, πολιτική και όχι «στρατιωτική» λύση έπρεπε να δοθεί στο πρόβλημα της αντικοινωνικής αναρχίας. Βέβαια δε θα μπορούσαμε να το κάνουμε μόνοι μας, ωστόσο όντως υπήρχε η επίλυση με πολιτικούς όρους. Δεν έχω πολύ καλή εικόνα φέτος, όμως το κομμάτι της Καλλιδρομίου απ’ ό,τι κατάλαβα δεν ήταν στην κατάληψη. Επειδή πέρσι εξελίχθηκε και σε δική τους ήττα, και πολλοί στράφηκαν εναντίον τους, εκτιμώ ότι οι αναρχικοί του Αβέρωφ βασικά ήθελαν να κάνουν κάτι φέτος για να μη φανεί η παραδοχή της ήττας. Και να πουν: εμείς και πέρσι δεν λέγαμε να μη μπει κανένας, αλλά λέγαμε να μη γίνει με ταχαρακτηριστικά των κομμάτων κλπ.

Σωστή η τακτική της εγρήγορσης φέτος. Θα ήταν λάθος προτεραιότητα να πούμε ότι πρέπει να φύγουν από το Αβέρωφ. Ήταν βέβαια μια αντικοινωνική εικόνα εντός του Πολυτεχνείο, αλλά αυτό που πραγματικά διακυβευόταν ήταν να γίνει το τριήμερο, να είναι ανοιχτό το προαύλιο και τα υπόλοιπα κτίρια. Και εμείς καλά κινηθήκαμε. Υπάρχει η δυσκολία ότι και του χρόνου κρατάμε την πιθανότητα να γίνει πενθήμερο. Φάνηκε ότι αν δεν υπήρχε η ΑΝΤΑΡΣΥΑ και οι γύρω, δε θα γινόταν ο τριήμερος εορτασμός. Είναι σημαντικό. Μετά το ’11, (ξύλο αναρχία-ΚΚΕ στο Σύνταγμα / τραμπούκοι της ΠΑΣΠ και σύγκρουση με εμάς στο Πολυτεχνείο), δημιουργείται η εικόνα ότι δεν μπορεί να πάει ο κόσμος μαζικά στο Πολυτεχνείο, παιδιά, σχολεία κτλ. Πρέπει να περνάμε την ιδέα ότι ο κόσμος πρέπει να έρχεται στο Πολυτεχνείο και να γίνεται καμπάνια γι’ αυτό. Πολύ καλό ότι έγινε φέτος το τριήμερο, αλλά στα αρνητικά η χρόνια χαμηλότερη μαζικότητα και η πολιτική αποπτώχευση. Είναι λάθος πχ να λέει κανείς να μην έρχεται το ΚΚΕ γιατί το κάνει μαγαζάκι του. Η παρουσία και του ΚΚΕ κάνει το Πολυτεχνείο γεγονός άλλης εμβέλειας και μια μοναδική περίσταση συνύπαρξης όλων των πλευρών του κινήματος, και δυνητικής αλληλεπίδρασης παρά το μάντρωμα που επιβάλει στα μέλη του το ΚΚΕ. Η πορεία ήταν καλή. 

Νικόλας:Κοινή εκτίμηση πέρσι ότι είναι δύσκολο να κατακτηθεί το Πολυτεχνείο και να επανέλθει στο πώς ήταν. Θεωρώ ότι με τα δεδομένα που είχαμε, κινηθήκαμε καλά και σοβαρά. Οι αναρχικοί δεν έκαναν ουσιαστικά τίποτα σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Ο φόβος που καλλιεργείται είναι όντως υπαρκτός. Θεωρώ ότι υπάρχει και μια άμβλυνση στο ενδιαφέρον μας για το Πολυτεχνείο.

Ακόμη και το πώς έγινε η εκδήλωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ είναι ενδεικτική. Αν και ανώτερη η κουβέντα απ’ το σύνηθες, δεν οργανώθηκε επαρκώς και όπως θα άρμοζε στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Η πορεία έχω την αίσθηση ότι ήταν μικρότερη. Νομίζω ότι θα μπορούσε να είναι καλύτερα. Θεωρώ ότι εξακολουθεί να κατέχει τα πρωτεία σαν φιξ μέρα κινητοποίησης, ακόμη πιο μεγάλη κι απ’ την Πρωτομαγιά. Είναι σημαντικό το ότι κατεβαίνει ακόμη ο κόσμος και υπάρχει η δυνατότητα να έρχεσαι σ’ επαφή μαζί τους. Είναι σημαντικό το ότι έγινε όλο το τριήμερο. Κάποιες φορές όντως ο καιρός είναι πρόβλημα, αλλά θεωρώ ότι λειτούργησε και ως άλλοθι για να μην κατεβούμε ή να κλείσουμε τα τραπεζάκια νωρίς. 

Γιώργος:Συμφωνώ με τους προηγούμενους σε σχέση με τη διαχείριση των αναρχικών. Η φετινή τους δράση δεν έχει καμία σχέση με την περσινή, βέβαια. Πιστεύω ότι σε σχέση με την πορεία, η εκτίμησή μου είναι ότι τα τελευταία δύο χρόνια, έχει αρχίσει να αυξάνεται ο κόσμος στις πορείες. Υπάρχει διάθεση, μικρός αναβρασμός. Όντως τα ΕΑΑΚ ήταν κάπως άμαζα, η ΑΝΤΑΡΣΥΑ είχε πάρα πολλά πανό. Δείχνει μια μαζική συμμετοχή. Έχω κάπως αναθεωρήσει την άποψή μου για το ΚΚΕ μ-λ: παρά τις διαφωνίες για την εξάρτηση, έχουν αρχίσει να οπισθοχωρούν στις απόψεις τους. Έχουν αρχίσει να έχουν πιο γειωμένη άποψη για το πώς διαχειριζόμαστε τα κινήματα και πρέπει να έχουν διάθεση για συνεργασία στις δράσεις, να το κρατήσουμε ως πιθανότητα.

Χρησιμοποιήθηκε η αύρα, με προβληματίζει για το πώς αυτό θα χρησιμοποιηθεί επί Μητσοτάκη. Νέα κατασταλτική φάση. Κακή σηματοδότηση. 

Δημήτρης:Η εικόνα απ’ την πορεία που έχω ήταν όντως πιο μικρή η συμμετοχή, ενώ ο κόσμος που είδα στο Πολυτεχνείο ήταν όντως περισσότερος. Οι δυνάμεις της αντικαπιταλιστικής αριστεράς όντως φάνηκαν ικανές να εξασφαλίσουν τον τριήμερο εορτασμό. Πρέπει κι εμείς να μην πέσουμε στην παγίδα της λογικής ότι μόνο εμείς ανοίξαμε το Πολυτεχνείο, δηλ. ιδιοκτησιακή λογική.

Θεωρώ σημαντική τη συμμετοχή της ταξ. Αντεπίθεσης.

Το Πολυτεχνείο χάνεται σαν αφήγημα. Πρέπει να μας προβληματίσει το πώς να ανοίξουμε μια κουβέντα για το Πολυτεχνείο πάλι στη βάση του κόσμου. Θετική η παρουσία και του ΚΚΕ. Διασφαλίζει και το ότι η πύλη Πατησίων θα μείνει ανοιχτή, πράγμα που δίνει πάτημα και σε κόσμο να αισθανθεί ενός είδους ασφάλεια να επισκεφθεί τον χώρο κτλ.

Το ποιοτικά κακό άλμα ήταν σίγουρα η χρήση της αύρας. Επικεντρώθηκε αποκλειστικά και ενάντια στους αναρχικούς, προκειμένου να συσπειρώσει μεσαία στρώματα, με τη λογική ότι δεν το έστρεψε στην πορεία αλλά σε όσους «θέλουν να καταστρέψουν το νόημα του Πολυτεχνείου». 

Ιάσονας:Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια σύγχυση εντός του χώρου μας και χάθηκε στην πραγματικότητα το περσινό τριήμερο. Φέτος λειτουργήσαμε πολύ σωστά φέτος. Λειτούργησε και συσπειρωσιακά και για τις δυνάμεις μας και ένας κόσμος είδε πιο θετικά τη φετινή γιορτή, να μπορεί να έρθει ο κόσμος κτλ. Παρότι πέρσι εγώ είχα την άποψη να μπούμε και να τους αντιμετωπίσουμε, φέτος κι εγώ συμφωνώ ότι δεν είχαν τις ίδιες προθέσεις. Σημαντική η συνύπαρξη. Τους πίεσε και δεν έκαναν τα περσινά. Απ’ την ανακοίνωσή τους δεν μπορούσες εύκολα να καταλάβεις τις προθέσεις τους. Διασφαλίσαμε όμως ότι δε συνέβησαν τα περσινά. Χειριστήκαμε πιο ψύχραιμα την κατάσταση. Αναφορικά με την πορεία, ήταν αξιοπρεπέστατη πορεία, με πολύ κόσμο. Η αντίληψη που δόθηκε ήταν ότι τα μπλοκ ήταν συγκροτημένα. Το κομμάτι το α/α χώρου δεν είχε τόσο μεγάλη παρουσία. Νομίζω ότι έχουν αρχίσει να έχουν όλο και μεγαλύτερη παρουσία. Η παρουσία της αστυνομίας ήταν εξαιρετικά διακριτική και σε συμφωνία με Γιώργο και Δημήτρη, το ότι βγήκε η αύρα όπως βγήκε, νομίζω ότι η καταστολή θα περάσει σε νέα στάδια. 

Αλέξανδρος:Δεν έχω κατασταλάξει στο αν ήταν και οι περσινοί μέσα. Σίγουρα ήταν ομάδες και από άλλα πανεπιστήμια, οι οποίοι ήταν διαφόρων αποχρώσεων. Φέτος ήταν σημαντικό ότι υπερασπίστηκε ο ζωτικός χώρος. Ταξ. Αντεπίθεση και Ροσινάντε αποχώρησαν γιατί απλώς ήθελαν να έχουν εικόνα και όχι να συμμετέχουν. Το καλύτερο που μπορεί να γίνει σε τέτοια επίπεδα, είναι να πολωθούν ενάντια σε κομμάτια της αναρχίας και όχι υπέρ της αριστεράς. Φέτος στην ουσία δεν ήρθε κόσμος από τους συλλόγους, ήρθαν τα σχήματα και η περιφέρειά τους. Στις δύο-δυόμιση μέρες του εορτασμούς ήρθε λιγότερος κόσμος απ’ ότι στην πορεία. Η πορεία δεν ξέρω τι μαζικότητα μπορεί να είχε γιατί ήμουν μπροστά, όμως τα φοιτητικά μπλοκ θεωρώ ότι ήταν πιο άμαζα. Πέρσι δεν είχαμε κάνει τριήμερο και η πορεία ήταν καλή, ενώ φέτος κάναμε και η πορεία δεν είχε τόσο κόσμο.

Για την εκδήλωση των ΕΑΑΚ, έγινε τελευταία στιγμή. Για τους καταληψίες, παρότι αυτές τις μέρες μάζευαν υλικά και προμήθειες, θεωρώ ότι δεν έκαναν και ιδιαίτερα πολλά παρά μία «καλή Παρασκευή». 

Βέρα:Θετικό ότι η φοιτητική ομάδα συνέβαλε τα μέγιστα στην ιστορια με τις περιφρουρήσεις και την παρουσία της όλο το τριήμερο. Ήταν συγκινητικό να βλέπεις σχολεία στο Πολυτεχνείο, ειδικά μικρές ηλικίες. Ήταν καλό και παλιότερα έδινε ζωή. Άλλαξε το κλίμα. Όσο είδα την πορεία, τα πολιτικά μπλοκ ήταν τα ίδια, οι φ.σ. ήταν μικρότεροι. Είχε να κάνει και με το σκ, αλλά και αντικειμενικά ένας κόσμος που θα περνούσε απ’ το τριήμερο, πέρσι πείσμωσε και κατέβηκε τουλάχιστον στην πορεία, ενώ φέτος ήταν αρκετά χαμηλό το επίπεδο μαζικότητας.

Κατά τη γνώμη μου, στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ πρέπει να πέσει ένα γερό βρισίδι στην ΑΡΙΣ και τη ΜΕΤΑΒΑΣΗ να αρχίσουμε τον κύκλο αίματος στα Εξάρχεια, έτσι όπως πρότειναν να χειριστούμε την κατάληψη Αβέρωφ. Αντικειμενικά, δεν ενόχλησαν την ομαλή διεξαγωγή του τριημέρου. Αμφισβητώ την μαζικότητα του ΚΚΕ, όντως ήταν η μέγιστη συμμετοχή των 4 τελευταίων χρόνων. Απλώς τίθετο η διασφάλιση της πύλης Πατησίων. Ούτε ο ΓΓ ήρθε, μόνο ΚΝΑΤ. Ούτε παρουσία φοιτητών υπήρχε. Εξασφάλιζαν τη δική τους παρουσία και όχι τη λειτουργία του τριημέρου. Είναι ένα ζήτημα το τι θα κάνουμε για το Πολυτεχνείο. Ήταν ένα άμαζο τριήμερο, και οι δράσεις κτλ. Πχ θυμάμαι την πορεία που γινόταν στις 16/11. Το άγχος και η κούραση της ομαλής διεξαγωγής δικαιολογούν ότι δεν έγιναν πολλά, ωστόσο θα πρέπει να γίνουν εναλλακτικές δράσεις. Για την αύρα: στα πλαίσια του ανασχηματισμού του Αυγούστου. Είναι μια πολιτική συνέπεια της πολιτικής που εφαρμόζει ο ΣΥΡΙΖΑ τα τελευταία χρόνια. Η στροφή που κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ προεκλογικά είναι όχι προς το κίνημα αλλά προς τον συντηρητισμό. Δεν είναι τομή που χρησιμοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ την αύρα, είναι συνέχεια της πολιτικής και της έντασης καταστολής τα τελευταία χρόνια. 

Γιάννα:Θέλω να σταθώ σε δύο σημεία που δείχνουν μια ποιοτική διαφορά φέτος. Το πρώτο είναι η συζήτηση για την εξέγερση στον δημόσιο λόγο σε σχέση με υο παρελθόν, που μας επιστρέφει σε κάποιες στιγμές και αναγνώσεις της δεκαετίας του 1990 με την αμφισβήτηση της «γενιάς του Πολυτεχνείου» συλλήβδην. Πέρυσι ο  λόγος για το Πολυτεχνείο δεν υπήρχε, λόγω των πλημμυρών είχε μεταφερθεί σε άλλα θέματα. Φέτος όμως, στο δημόσιο λόγο είδαμε πολλές αμφισβητήσεις για το τι έγινε στο Πολυτεχνείο, αμφισβήτηση της ύπαρξης νεκρών, αμφισβήτηση των χαρακτηριστικών της εξέγερσης. Κι όχι μόνο απ’ τους φασίστες, αλλά και από μεγάλο μέρος των ΜΜΕ. Ακόμη και το ότι μπαίνουν στη διαδικασία συζήτησης σημαίνει ότι αναγνωρίζουν τον ομιλούντα. Φοβάμαι ότι μπαίνουμε σε μια διαδικασία ιστορικού αναθεωρητισμού. Δεν ήταν έτσι τα πράγματα, δεν είχε αυτόν τον χαρακτήρα το πολυτεχνείο. Μια σχετικοποίηση τί ήταν η χούντα, τί δεν ήταν κτλ. Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι διάφοροι, τύπου Μανιός,που καταγγέλλουν τους φοιτητές για φασισμό. Μια σχετικοποίηση επικίνδυνη, που κι αυτό βοηθάει στην αμφισβήτηση της επετείου. Πρέπει να αναδείξουμε την ποιοτική διαφορά στην αντιμετώπιση του Πολυτεχνείου. Πώς σιγά σιγά και ανεπαισθήτως το Πολυτεχνείο από κορυφαίο γεγονός αντίστασης με τα ταξικά του χαρακτηριστικά πάει να απονευρωθεί. Σημαντικό και αρνητικό, επίσης, ότι το υπουργείο έκλεισε τα σχολεία φέτος. Τη μέρα που μέχρι τώρα τα σχολεία επισκέπτονταν το χώρο, τουλάχιστον στην Αθήνα.Ώστε να γίνει μια επέτειος ακόμη, που μεταβάλλεται σε τριήμερο.

Δεύτερο σημείο: Έχει μεγάλη σημασία επί του συμβολικού η αύρα. Έχει δημιουργηθεί το κλίμα ότι θα καεί το κέντρο, βγαίνει η αύρα στη λογική ότι η αστυνομία χτυπάει τους αναρχικούς. Κακό προηγούμενο, νομιμοποίηση αυτού του κατασταλτικού μέσου, που φοβάμαι ότι από δω και πέρα θα ακολουθεί κάθε κινητοποίηση.

Στα δικά μας, δεν μπορούμε να το συγκρίνουμε με πέρσι το Πολυτεχνείο. Είχε μια κίνηση, είχε έναν κόσμο που ερχόταν. Εμπειρική τοποθέτηση, όμως είδα κόσμο που είχε να πατήσει χρόνια. Να πούμε και στην ΑΝΤΑΡΣΥΑ ότι υπήρξε ανοργανωσιά, μάθαμε για την εκδήλωση το προηγούμενο απόγευμα. Άρα καμία προπαγάνδιση, γι’ αυτό και παραβρέθηκαν μέλη του στενού κύκλου της ΑΝΤΑΡΣΥΑ μόνο. Αν και ήταν καλή η εκδήλωση.

Όσο για τη γενικότερη στάση και συμμετοχή, όντως αν έγινε το τριήμερο οφείλεται κατά το μεγαλύτερο μέρος στις δυνάμεις της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και κυρίως στο φοιτητικό. Κι ένα μπράβο στους/ις σ.σ. του δικού μας φοιτητικού, μην το ξεχνάμε.

Ένα τελευταίο σημείο για τη στάση της ΤΠΤ. Η απόφαση να βγάλουν δικό τους τραπέζι μας έφερε σε σχετικά δύσκολη θέση να εξηγούμε αν και κατά πόσο υπήρξε διάσπαση, ειδικά σε  όσοους/ες είχαν παρακολουθήσει τα της συνδιάσκεψης. Κι εγώ προσωπικά το θεωρώ ελαφρώς ανέντιμο ότι οι σ.σ. δεν πάτησαν στο τραπεζάκι της οργάνωσης και είχαν δικό τους, χωρίς ειδοποίηση, ώστε να υπάρξει κι ανάλογος σχεδιασμός. 

Φανή:Η κινητοποίηση της ΦΟ είναι αυτό που πρέπει να επισημάνουμε ως θετικό. Ανέλαβαν και τις συνεννοήσεις και την περιφρούρηση. Πολύ σημαντική συνύπαρξη με την κατάληψη και επίσης πολύ σημαντικό ότι δεν κυριάρχησε η άποψη της σύγκρουσης. Η αποφασιστικότητα των σ.σ για ομαλή διεξαγωγή του 3ημέρου ήταν κι ένας λόγος που και οι καταληψίες ήταν μαζεμένοι. Και ο καιρός και το σκ είναι μια δικαιολογία για την μη μαζικότητα στο τραπεζάκι. Η κινητοποίηση μας σε επίπεδο πορείας ήταν καλή, παίρνει βελτίωση. Καλή παρουσία το μπλοκ και συνθήματα και διανομή υλικού. Πολύ σημαντικό για του χρόνου να είμαστε συντονισμένοι για το πού είναι τα μέλη μας και μετά την πορεία. Η εγκύκλιος του υπουργείου ήταν να είναι κλειστά γυμνάσια/λύκεια έχοντας κάνει γιορτή. Σε πολλά ιδιωτικά δεν έγινε τίποτα, η ομοσπονδία μας μαζεύει καταγγελίες για επερώτηση στη βουλή αν ήταν δεσμευτικό για τα ιδιωτικά. 

Γιώργος:Το ζήτημα που με προβληματίζει είναι το κείμενο που βγήκε για τη διασφάλιση του τριημέρου. Υπάρχει μια συνάσπιση ενός πατριωτικού κομματιού κτλ. Ενώ η αναρχία είναι αυτή που δέχεται μεγάλο πόλεμο από το κράτος. Απ’ τη μία έχουμε και την κριτική απέναντί τους, απ’ την άλλη πρέπει να κάνουμε και κριτική στον συντονισμό, καθώς ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει ξακάθαρο διαχωρισμό ανάμεσα σε ό,τι είναι πατριωτικό (ή παρουσιάζεται ως τέτοιο) και σε ό,τι είναι αντικρατικό-αντιεθνικό κτλ. 

Σύρος:

Μάνος: Βιβλιοπαρουσίαση Λένιν: συνδιοργανώνει η ΕΛΜΕ Κυκλάδων, ΙΠΚΕ και Δημοτική Βιβλιοθήκη Σύρου. Με την ευκαιρία αυτή θα γίνει και μια εκδήλωση της ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Ανοιχτή πρόσκληση σε όποιον θέλει να έρθει. 

Θεσσαλονίκη:

Βέρα:Ο Κωστής πήρε τον Ηλία, οι συντρόφισσες θέλουν να είναι κανονικά μέλη της οργάνωσης. Να κάνουμε πυρήνα – εκδήλωση. Ο Ηλίας είπε ότι θα συνεννοηθεί μαζί μας. 

Σοφία: Με πήρε ο Πλεύρης κι εμένα, κατά τη γνωμη μου αν είναι να κάνουμε κάτι θα ήταν καλό να το συνδυάσουμε και με το αν γίνει διήμερο κτλ., μετά τις 6 Δεκέμβρη. 

ΙΠΚΕ:

Γιάννα: Το τριήμερο θα είναι στις 14-16 Δεκέμβρη. Έχουμε 11 εκτός οργάνωσης. Για να δούμε ποιοι θα μιλήσουν απ’ την οργάνωση, θα στείλουμε ένα μέιλ άμεσα για ποιος θέλει να δηλώσει διαθεσιμότητα;.

Απλώς να ξέρουμε ότι εκείνο το σκ είναι κλειστό και να ετοιμάσουμε το υλικό εγκαίρως.

Savethedate. 

Θέατρο:

Μάνος: Είχε περάσει ο ηθοποιός που είχε κάνει το Μαρξ στο Σόχο και ζήταγε να του στείλουμε το αφισάκι. Η πρόταση του Ηλία, μετά από κάποιες ενστάσεις που διατυπώθηκαν από άλλα μέλη της οργάνωσης, όμως, είναι να παγώσουμε την παράσταση.

Σοφία: όταν είχαμε μιλήσει για το περιεχόμενο του έργου με είχε προβληματίσει γιατί αναδεικνύεται η ψυχολογική διάσταση ενός φασίστα. Επίσης μου είχε πει ότι σε μια παράσταση είχαν γίνει διαμαρτυρίες. Προτείνω να δούμε την παράσταση, η να ρωτήσουμε συντρόφους/ισσες που την έχουν δει και μετά να την παίξουμε, με αλλά λόγια, να την αναβάλλουμε προς το παρόν.

Χονγκ Κονγκ:

Έρχεται μια συντρόφισσα απ’ το Χονγκ Κονγκ. Κάνει μια έρευνα για τις ξένες επενδύσεις της Κίνας. Θέλει να κάνει συνάντηση μαζί μας, είναι στην 4η και επικοινωνήσαμε. Της πρότεινα να μας κάνει μια παρουσίαση γι’ αυτό. Είπε ναι αλλά δεν μπορεί να το κάνει Σάββατο βράδυ. Μήπως να το κάναμε Παρασκευή βράδυ. Στη χειρότερη Σάββατο 6 μμ.

Μάνος αναλαμβάνει τη συνεννόηση για να κλείσει η εκδήλωση και μετά αναλαμβάνει το ΠΓ να έρθει σε επαφή μαζί της. 

2.    Πορείες – μπλοκ

Μάνος:Μας λείπουν κάποια βασικά πράγματα απ’ τα γραφεία: αναλώσιμα και συρραπτικό / κοπίδια / ψαλίδια κτλ. Πρέπει να τα σκεφτούμε και να τα αγοράσουμε.

Τα μπλοκ της οργάνωσης πρέπει να έχουν μια στοιχειώδη οργάνωση, τύπου μίνιμουμ περιφρούρησης. Όχι για τις δύσκολες πορείες που μπαίνουμε σε μεγαλύτερα μπλοκ. Να υπάρχουν κάποιοι υπεύθυνοι για ανεφοδιασμό και ασφάλεια.

Είναι πολιτική επιλογή και τα δύο. Ψυχολογικά είναι άλλο πράγμα για την οργάνωση του μπλοκ. 

Βέρα:Μπορώ να το κάνω. Φτιάξαμε και όλους τους Η/Υ και λείπουν διάφορα πράγματα και μπορώ να κάνω μια καταγραφή.

Γιάννα: Αναλαμβάνω να συντονίζω και να εξασφαλίζω την ύπαρξη φαρμακείου. 

3.    Συγκρότηση οργάνων

 Πολιτικό Γραφείο:

Μάνος: κάποια βασικά κριτήρια να μπουν. Να μη φτιάξουμε πολλές επιτροπές, όμως ομάδες εργασίας και να υπάρξουν υπεύθυνοι συντονισμού. Να πάνε οι λίστες σε όλους τους πυρήνες και να δηλωθούν όσοι/ες ενδιαφέρονται για συμμετοχή στις ομάδες.

Για το ΠΓ τίθεται το ζήτημα αν θα πρέπει να είναι μέλος του και το μέλος της ΤΠΤ. Κατά τη γνώμη μου δεν θα το θέλει η ίδια η ΤΠΤ, έχοντας πρόσφατα διατυπώσει και την άποψη ότι στο γραφείο (πχ της Διεθνούς) πρέπει να εκπροσωπείται μόνο η πλειοψηφία γιατί είναι εκτελεστικό όργανο. Ωστόσο η παράδοσή μας στην οργάνωση δεν είναι αυτή, το σωστό είναι η εκπροσώπηση των τάσεων.Να κάνουμε την ερώτηση. 7μελές το ΠΓ. Αν δεν δεχθεί η ΤΠΤ τη θέση, τότε πιστεύω ότι μπορούμε να περιοριστούμε σε ένα 5μελές και κοιτάμε το ενδεχόμενο της ανανέωσης.

Γιάννα: ο Ηλίας μου μετέφερε ότι δεν έχει πρόβλημα αλλά χρειάζεται να έχει βοήθεια για τα οικονομικά.

Νικόλας: αν υπάρξει 7μελές, η λογική λέει να είμαστε και οι 3 πιο ενεργοί προηγούμενοι. Βέβαια υπάρχουν και μέλη με εμπειρία. Θα με βόλευε να αναλάβω κάτι άλλο βέβαια.

Φανή: έχω διαθεσιμότητα, όμως θα πρέπει να υπάρχουν αντίστοιχες διαθεσιμότητες και για παρουσία και για εργασίες ώστε να μην καταπιέζονται ορισμένοι.

Νικόλας: πρόταση – πακέτο: Βέρα – Μάνος – Φανή – Ηλίας – Κώστας Σκ. –Νικόλας.

Μάνος:  προς το παρόν δυσκολεύομαι. Μου είναι δύσκολο να είμαι και στο γραφείο τώρα που έχω ξεκινήσει να ξαναείμαι στην Σ.Ε., και είναι πολύ βαρύ το να ασχολείσαι με την ΚΣΕ της ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Αν βρεθεί κάποιος να με αντικαταστήσει εκεί, είμαι οκ. Θέλει μια περίοδο προετοιμασίας στην αρχή. Να το βάζαμε σε ένα βάθος χρόνου, να πάρει κάποιος σε ένα βάθος χρόνου τη συνήθεια της λειτουργίας της ΚΣΕ, και μετά να φύγω. Δεν το αποκλείω. Το λέω αν κάποιος θέλει να βοηθήσει στο κομμάτι της ΚΣΕ.

Βέρα: το μόνο μου πρόβλημα με την ΚΣΕ είναι το θέμα της μετακίνησης. Άρα διατίθεμαι για Γραφείο.

Γιώργος:  λίγο μεταβατική η φάση μου, θα ξέρω απ’ τον Γενάρη. Μόλις βρω τους ρυθμούς μου εννοείται ότι θα ενημερώσω και για rotation.

Δημήτρης: Κι εγώ θα ξέρω από Γενάρη.

Βέρα: θα πρέπει να είναι κάποιος απ’ τη νεολαία.

Αλέξανδρος: δεν παίζει το σενάριο να είναι κάποιος φοιτητής ενεργός. Βγάζω τον εαυτό μου. Θα προσφέρω σε άλλες δουλειές σίγουρα.

Ιάσονας:  θα ήμουν πρόθυμος να το κάνω, έχω διαθεσιμότητες για απογεύματα.

Σοφία: δεν έχω διαθεσιμότητα γιατί δυσκολεύομαι ήδη λόγω σπουδών κτλ.

Στην περίπτωση του 7μελούς με μέλος ΤΠΤ: Βέρα, Φανή, Ιάσονας, Ηλίας, Κώστας, Νικόλας.

Στην περίπτωση του 7μελούς χωρίς μέλος ΤΠΤ: Βέρα, Φανή, Ιάσονας, Ηλίας, Κώστας, Νικόλας, Μάνος. 

Σ.Ε.:

Μαριάννα Ξ., Δημήτρης Χ., Μάνος, Σπύρος, Χρήστος Α., Δημήτρης Κρ.+ Βέρα για σύνδεση με Κολλεκτίβα

Μάνος:  Αν υπάρχει ιδέα για κανέναν άλλο, δεν υπάρχει ζήτημα αλλαγής της σύνθεσης, γιατί η ΣΕ μόλις έχει ανανεωθεί. Το τυπικό ζήτημα είναι ότι η ΣΕ είναι αυτόνομη. Υπήρχε θέμα όταν συζητούσαμε στην ΚΕ για τη ΣΕ, πάντα κάποιος έλεγε «μα αφού είναι αυτόνομη». Νομίζω ότι είναι λάθος η λογική αυτή. Το ότι ο ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ δεν είναι όργανο της ΚΕ μου φαίνεται λογικό. Δεν επαρκεί η ΚΕ για αυτό το  έντυπο. Απ’ αυτό μέχρι την αυτονομία του εντύπου όμως είναι μεγάλη απόσταση. Η ΣΕ έχει την ευθύνη του περιοδικού, είναι μια ομάδα της οργάνωσης και λογοδοτεί στην οργάνωση, στα όργανα και τη συνδιάσκεψη. Θα έλεγα να πούμε ότι όσοι/ες απ’ τη ΣΕ είμαστε και στην ΚΕ να ενημερώνουμε, να ρωτάμε για ιδέες κτλ.

Βέρα: η γνώμη μου είναι ότι δεν μπορεί να είναι αυτόνομη η ΣΕ, ειδικά αφού ο ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ δεν αυτοχρηματοδοτείται. 

ΑΝΤΑΡΣΥΑ – ΠΑΑΕ:

Φανή: με βάση την απόφαση του οργανωτικού, αναλαμβάνουν τις συναντήσεις με την ΠΑΑΕ οι εκλεγμένοι στο ΠΣΟ: Βέρα, Βάλια, Νικόλας, Ηλίας, Φελέκης + Μάνος (ΚΣΕ).

Μάνος: επαναλαμβάνω ότι θα πρέπει να κοιτάξουμε το καθεστώς στην ΚΣΕ.

Ζήτημα κάποιος να συγκαλεί την ΠΑΑΕ. Εγώ μπορώ να στέλνω ενημερώσεις. Αλλά δεν μπορεί να είναι ο ίδιος που κάνει και ΚΣΕ και όλα. Σκεφτείτε ποιος θα ξεκινήσει να έρχεται μαζί μου.

Βέρα:  αναλαμβάνω εγώ να συγκαλώ την ΠΑΑΕ. 

Λέσχη:

Φανή: Ήταν ο Ηλίας με Χριστίνα και Ηρώ. Προτείνω να προτείνουμε στον σ. Αντώνη να ενταχθεί ώστε να εμπλουτιστεί η θεματολογία για πιο ενδιαφέροντα προς τη νεολαία θέματα.

Νικόλας:  Να γίνει μια σύσταση για πιο έγκαιρη ενημέρωση.

Μάνος: Ήταν καλό το μηνιαίο πλάνο. Μπορούμε να κάνουμε σύσταση να γίνεται μια μηνιαία συνεδρίαση.

Γιάννα: Απ’ την εμπειρία μέχρι τώρα το εβδομάδα εβδομάδα δε λειτουργούσε πάντα. 

Διακίνηση εντύπων:

Δημήτρης: Στη συνδιάσκεψη προτείναμε να γίνει μια ομάδα : εγώ , Μυρτώ , Χρήστος.

Να καταλογογραφήσουμε τα βιβλία και να μην είμαι ο μόνος αντιπρόσωπος για τη διακίνηση.

Για τον Σπάρτακο, θα πρότεινα να υπάρχει υπεύθυνος Σπάρτακου σε κάθε πυρήνα όσον αφορά τα τεύχη που παίρνει ο κάθε πυρήνας. Να έχουμε έναν στοιχειώδη αριθμό.

Βέρα: Συμφωνώ να είναι ομάδα. Να υπάρξει και άλλος ένας που θα βοηθάει στις συνεννοήσεις με βιβλιοπωλεία, πχ Γιάννα.

Γιάννα: Επειδή έχω κάνει κάποιες επαφές, συνεννοούμαι με Δημήτρη. 

Αρχείο:

Βέρα: Δε γίνεται να υπάρχει καμία ομάδα αρχείου, αν δεν υπάρχει σεβασμός στον χώρο.

Έχουμε πήξει στα πράγματα και δεν μπορούμε να πάρουμε μια απόφαση τι να κρατήσουμε και τι να πετάξουμε. Εγώ μπορώ να βοηθήσω. Η γνώμη μου είναι να την αναλάβει ο Χρήστος Α. Νομίζω ότι θέλει μια πολιτική κατεύθυνση. Η Μαριάννα σίγουρα και ίσως και ο Κρασσάς να βοηθούσε.

Δημήτρης: οκ. 

Γραφεία: τροφοδοσία (μπαρ – καφές – χαρτικά) οργάνωση καθαριότητας

Γιάννα: ίσως πρέπει να ξαναλειτουργήσουμε με πυρήνες. 

Γραφείο τύπου:

Φανή: είχε προταθεί και η λειτουργία blog , θέλετε να το συζητήσουμε;

Βέρα: οι ανακοινώσεις της οργάνωσης πρέπει να έχουν τον έλεγχο της ηγεσίας της. Δεν είναι λογικό να γράφονται και μετά να περνάνε από ρετούς απ’ την ΚΕ. Άλλο να ζητάει η ΚΕ να γράψει κάποιος μια ανακοίνωση. Να γίνει σαφές ότι δεν είναι χώσιμο, είναι μια δουλειά της οργάνωσης.

Νικόλας:  Είναι άλλο πράγμα το γραφείο τύπου και άλλο πράγμα οι ανακοινώσεις. Να μπορείς δηλαδή να τοποθετηθείς για κάτι σύντομο. Εγώ το έβλεπα πολύ θετικά να βγαίνει ένα μικρό σχόλιο, θεωρώ ότι θα ήταν πολύ ωραίο να υπήρχε ροή. Ότι υπάρχουμε, ότι κάθε μέρα γράφεται κάτι. Σημαντικό να λειτουργήσει το blog.

Φανή: Να ορίσουμε στην επόμενη συνεδρίαση θεματολογία: δημόσια παρουσία κτλ.

Αλέξανδρος: να δημιουργηθεί μια ομάδα , σχόλια – ανακοινώσεις – καλέσματα. Δημόσια παρουσία ναι στη συζήτηση. 

Άμεσες μεταφράσεις: Κλεάνθης, Μαρία Παντ. Πέτρος Νομικός, Πολίνα, Δήμητρα Μηλιώνη.

Εργατική Ομάδα: υπεύθυνοι συντονισμού: Γιώργος Π. , Ηλίας Λ. μαζί με Χριστίνα και Ταξιάρχη.

Site:

Βέρα: η διαχείριση δε χρειάζεται να αλλάξει. Εγώ θέλω να παραιτηθώ απ’ την ανανέωση. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να το αναλάβει η Σοφία. Να φτιαχτεί ένα σχέδιο για την εμφάνιση του site. Να σκεφτούμε κάτι πιο διαδραστικό και να το προτείνουμε στον Γιάννη.

Επίσης, οι υπολογιστές έχουν φτιαχτεί από τον σ. Αργύρη (εργατική λέσχη Καλλιθέας) και σε συνεννόηση με τον Αλέξανδρο. Έχουμε φέρει μπροστά έναν υπολογιστή για ό,τι χρειαζόμαστε σε κοινή χρήση. Δεν ανοίγουμε τους υπολογιστές πίσω, είναι χώρος δουλειάς. 

Ταμίας: Ηλίας + Γιάννα

Γιάννα: η κατεύθυνση είναι οι ταμίες να ξέρουν τι δίνει ο καθένας και μαζεύουμε συνδρομές τακτικά. Οι οικονομικοί υπεύθυνοι να στείλουν μια εκτίμηση τι δίνει ο κάθε πυρήνας κάθε μήνα και το κάθε μέλος τι θα δίνει.

Νικόλας: Σκέφτομαι ότι σίγουρα χρειαζόμαστε μία ομάδα διεθνών επαφών. 1. Επαφή με 4η. 2. Με βάση την απόφαση της συνδιάσκεψης πρέπει να υπάρχουν και σ. σε επαφή με πλατφόρμα και για δημιουργία σχέσεων με άλλες οργανώσεις εξωτερικού.

Φανή: στη Δ.Ε. είναι Νικόλας και Μαρία Παπαδοπούλου, αναπληρωματικοί Μάνος + Βέρα και ο Γιάννης Φελέκης.

Βέρα: να βάλουμε στη λίστα fiyouthκαι κάποιους φοιτητές.

Δημήτρης: μπορώ να βοηθήσω κι εγώ στη διερεύνηση επαφών με το εξωτερικό.

Νικόλας: ας είμαστε : Νικόλας, Βέρα, Φανή, Μάνος.

Φανή: προτείνω να αναλάβει έναν ρόλο και η σ. Μαρία Παντ. που ήταν και αντιπρόσωπος στο συνέδριο. 

4.    4 και ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ:

Δημήτρης: Εγώ πρότεινα το θέμα καθώς ο σ. Γιάννης είναι υπεύθυνος έκδοσης σε δύο περιοδικά που θεωρούνται (με βάση το 4) αντιπαραθετικά. Δεν ξέρω αν είναι θέμα της Σ.Ε. αλλά σίγουρα θα πρέπει να γίνει μια τοποθέτηση γι’ αυτό.

Βέρα: Νομίζω ότι ο Δημήτρης βάζει μια πτυχή του θέματος. Κάναμε μια συνδιάσκεψη μια βδομάδα πριν την έκδοση ενός περιοδικού από μέλη της οργάνωσής μας. Το ζήτημα είναι ότι η ΤΠΤ εξέδωσε διαφορετικό περιοδικό, είχε διαφορετικό τραπεζάκι κτλ. Είναι πολιτικό θέμα. Προκύπτει το ερώτημα αν οι σ. είναι μέλη της οργάνωσης ή όχι. Καταλαβαίνω ότι είναι λάθος να το συζητήσουμε τώρα που λείπει ο σ. Παναγιώτης, καθώς η ΤΠΤ επέλεξε να μην έχει τις 3 θέσεις.

Πρέπει να συζητηθεί και στους πυρήνες. Δεν ήμασταν ενήμεροι για κάτι τέτοιο και δεύτερον δεν ήταν λίγες οι φορές που κληθήκαμε να εξηγήσουμε τι συμβαίνει. Προκύπτουν ζητήματα συντροφικά. Είναι σαφές ότι δεν μπορούν να συνυπάρξουν τα δύο έντυπα στο τραπεζάκι της οργάνωσης, καθώς είναι αντιπαραθετικά και σίγουρα ο Γιάννης πρέπει να αποφασίσει σε ποιο απ’ τα δύο έντυπα είναι υπεύθυνος.

Στα δέκα χρόνια που είμαι στην οργάνωση είναι πρωτόγνωρες καταστάσεις.

Προκύπτουν πολλά καταστατικά θέματα. Προτείνω να το συζητήσουμε στην επόμενη ΚΕ και να είναι παρούσα και η ΕΕ. 

Γιάννα: δεν ξέρουμε σε ποιον είναι κατοχυρωμένο το όνομα του περιοδικού ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ, πρώτον. Δεύτερον, πρέπει να δούμε αν ο σ. Γιάννης επιλέγει να είναι νομικά υπεύθυνος του περιοδικού ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ ή του 4 της ΤΠΤ με διαφορετικό σχέδιο, με διαφορετική δημόσια παρουσία. Θα πρέπει να ξεκαθαριστεί και για να μην έχουμε και νομικά προβλήματα που βαρύνουν την οργάνωση.

Ήταν απαράδεκτη η διπλή παρουσία περιοδικού το οποίο επίσημα δεν μάθαμε. Αναγκαστήκαμε να απολογούμαστε δημοσίως, αν έχουμε διασπαστεί και σε τι βαθμό. Οι σ. στους πυρήνες δε δήλωσαν ότι δε θα έρχονται στο τραπεζάκι της οργάνωσης. Δεν πάτησε κανείς. Νομίζω ότι θα πρέπει να λογοδοτήσουν γι’ αυτό οι σ. και γενικότερα για το πώς βλέπουν τη σχέση τους με την οργάνωση. Η συμμετοχή δε στην τάση δεν σημαίνει και αυτόματη συμμετοχή στην οργάνωση, αν δεν παρακολουθεί κάποιος/α την εσωτερική ζωή της. 

Σοφία:αντιλαμβάνομαι πλήρως και συμφωνώ με το κομμάτι της απουσίας ενημέρωσης και ανατροφοδότησης με την οργάνωση.Δεν αντιλαμβάνομαι την έκδοση περιοδικού σαν διαφορά κατάστασης. Έχουν εδώ και καιρό στον χώρο του siteαντιπαραθετικά κείμενα δημόσια, δημόσιο είναι και το περιοδικο. Οχυρώνονται κι εκείνοι με πιο εξωστρεφοτροπο. Έγινε αντιπαραθετική δουλειά με πιο οξύ τρόπο. 

Νικόλας: Ο σ. Γιάννης σίγουρα θα πρέπει να αντικατασταθεί στην περίπτωση του περιοδικού. Το πρόβλημα δεν είναι ότι υπάρχει το περιοδικό 4, ούτε ότι υπάρχει αντιπαραθετική δημόσια παρουσία. Συμφωνώ με τη Σοφία ότι αυτό όντως είναι συνέχεια της κατάστασης. Το ζήτημα όμως είναι πρόβλημα συντροφικότητας. Γιατί δεν ειπώθηκε ανοιχτά στη συνδιάσκεψη η πρόβλεψη για περιοδικό; Αν υπάρχει μια τάση σε μια οργάνωση, σημαίνει ότι σε έναν ελάχιστο βαθμό συμμετέχει στον σχεδιασμό των δράσεων της οργάνωσης. Όταν δεν υπάρχει λοιπόν κάτι τέτοιο, δε νομίζω ότι μπορείς να μιλάς για τάση στο εσωτερικό της οργάνωσης. Αυτό συνδέεται κατά τη γνώμη μου και με την κατάληψη 1 εκ των 3 θέσεων της ΚΕ, δηλαδή την επιλογή ενός στάτους ιδιότυπου παρατηρητή στην οργάνωση και όχι μελών. Θα πρέπει να ξεκαθαριστεί λοιπόν το καθεστώς.

Συμφωνώ με την πρόταση της Βέρας και για συνεδρίαση της ΚΕ και παρουσία της ΕΕ.

Επειδή υπήρξε υπόνοια στη συνδιάσκεψη ότι η συμμετοχή στην οργάνωση τεκμέρεται μέσω της συμμετοχής σε κάποια τάση της. Αυτό δεν ισχύει, η μόνη επικύρωση της συμμετοχής είναι στους πυρήνες, στις διαδηλώσεις, τις πορείες. Καλωσορίζουμε την ύπαρξη τάσεων στο εσωτερικό μας, φτάνει όμως να εντάσσονται στο εσωτερικό της οργάνωσης. 

Ιάσονας: Η αλήθεια είναι ότι είναι κάτι σε συνέχεια των προηγούμενων που έχουμε δει. Όμως είναι η πρώτη φορά που προχωρούν στην έκδοση ενός αυτόνομου εντύπου, όχι εντός των υλικών της οργάνωσης. Περαιτέρω οργανωτική αυτοτέλεια. Παραδοσιακά οι οργανώσεις στήνονται γύρω απ’ το έντυπό τους. Σύγκλιση νέας ΚΕ. Βάζω τον προβληματισμό για την έκδοση του ΣΠΑΡΤΑΚΟΥ. Δεν εκτιμώ ότι ο σ. Γιάννης θα φύγει από υπεύθυνος έκδοσης. 

Γιάννα: θα έλεγα ότι πρέπει να κουβεντιάσουμε στους πυρήνες ποια είναι η σχέση της τάσης με την οργάνωση. Ο σχεδιασμός της οργάνωσης έγινε με βάση τα μέλη που υπάρχουν σε κάθε πυρήνα. Νομίζω ότι τουλάχιστον σε αυτό πρέπει να απαντήσουν. Όταν κάνουμε έναν προγραμματισμό για τραπεζάκι, υλικά κτλ θα έπρεπε να υπάρχει εξαρχής ξεκάθαρη θέση.

Πρόταση: συζήτηση στους πυρήνες – τοποθέτηση μελών ΤΠΤ . Στην επόμενη ΚΕ ζητούμε από το μέλος της ΤΠΤ στην ΚΕ να ξεκαθαρίσει η πολιτική και οργανωτική σχέση με την ΟΚΔΕ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ. 

Βέρα: το καταστατικό ορίζει ότι οι διαφορετικές απόψεις εκπροσωπούνται στα έντυπα της οργάνωσης και όχι σε αυτόνομα έντυπα. Πρέπει να κληθεί και η ΕΕ και ο Γιάννης Φελέκης. Υπάρχει παραβίαση του καταστατικού, αλλά το πρόβλημα είναι πολιτικό. Το θέμα μου είναι να προσκληθεί στη συζήτηση με την παρουσία της ΕΕ. Πρέπει να είναι καθαρό αν τηρείται το καταστατικό ή όχι. 

Νικόλας: όλα τα μέλη των πυρήνων θα πρέπει να ξεκαθαρίσουν τη σχέση που θέλουν να έχουν με την οργάνωση. Στην επόμενη ΚΕ να παρίσταται και η ΕΕ, όπως και ο Γιάννης. 

Πρόταση Βέρα : Γύρος συζητήσεων στους πυρήνες την ύπαρξη δημόσιου εντύπου εντός της οργάνωσης σε αντιπαράθεση με τον Σπάρτακο. Να αποτελέσει θέμα στην επόμενη ΚΕ και η έκδοση του εντύπου και η σχέση των μελών της ΤΠΤ με την οργάνωση, παρουσία του σ. Γιάννη καθώς τον αφορά ως υπεύθυνο έκδοσης και των δύο εντύπων, και της ΕΕ, καθώς εμπίπτει καταστατικής παραβίασης η έκδοση.

Υπέρ: Δημήτρης, Αλέξανδρος, Γιάννα, Νικόλας, Ιάσονας, Φανή, Βέρα.

Κατά: –

Λευκά: Σοφία 

Αιτιολόγηση ψήφου Σοφίας: μετά από συνολική αλλαγή στάσης και σε συνέχεια της κατάστασης αδράνειας εκτός λίγων μελών, νομίζω ότι το περιοδικό είναι μια ακόμη κίνηση προς μια εξωστρεφή και αντιπαραθετική δουλειά. Νομίζω ότι χρειάζεται πιο συνολική ερώτηση προς την ΤΠΤ γιατί υπάρχει συνεχής αδυναμία ύπαρξης σε δράσεις της οργάνωσης. Αν δεν απαντηθεί, βγαίνει μια συγκάλυψη των πολιτικών διαφωνιών, κάτι που θεωρώ υποκριτικό. 

 

Νέα ΚΕ 9/12/2018

1.    Πρόταση για μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Φανή)

2.    Συζήτηση για σχέση της ΤΠΤ με την υπόλοιπη οργάνωση

Ζητούμε την παρουσία της Εξελεγκτικής Επιτροπής και του σ. Γιάννη Φελέκη.

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ShareTweetSend

Related Posts

No Content Available

Newsletter

BAR 241025
Να αποτρέψουμε τις διαγραφές φοιτητών
Εργατικό - Συνδικαλιστικό

Να αποτρέψουμε τις διαγραφές φοιτητών

9 Νοεμβρίου, 2025

Το συνέδριο της Ομοσπονδίας Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποφάσισε Απεργία - Αποχή των μελών της από τη διαγραφή φοιτητών. Είναι...

Read more
14-15 Νοεμβρίου: ανοιχτή εκδήλωση για τα εργατικά ατυχήματα από το Σωματείο Εργαζομένων Δήμου Ν. Φιλαδέλφειας

14-15 Νοεμβρίου: ανοιχτή εκδήλωση για τα εργατικά ατυχήματα από το Σωματείο Εργαζομένων Δήμου Ν. Φιλαδέλφειας

8 Νοεμβρίου, 2025
Για την επιτυχία μιας Γενικής Απεργίας

Για την επιτυχία μιας Γενικής Απεργίας

4 Νοεμβρίου, 2025
Αντιφασιστική συγκέντρωση και πορεία το ΣΑΒΒΑΤΟ 1 Νοέμβρη, 6 μμ, Πλατεία ΗΣΑΠ Ν. Ηρακλείου

Αντιφασιστική συγκέντρωση και πορεία το Σάββατο 1 Νοέμβρη, 6 μ.μ., Πλατεία ΗΣΑΠ Ν. Ηράκλειο!

30 Οκτωβρίου, 2025
Συλλογή υπογραφών για την αθώωση των 15 συλληφθέντων φοιτητών και φοιτητριών στην Αρχιτεκτονική σχολή Αθήνας.

Συλλογή υπογραφών για την αθώωση των 15 συλληφθέντων φοιτητών και φοιτητριών στην Αρχιτεκτονική σχολή Αθήνας.

26 Οκτωβρίου, 2025

Ιστορικό

Αναζήτηση

No Result
View All Result

Εγγραφείτε στο Newsletter!

© 2023 ΟΚΔΕ - ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Κείμενα
    • Πολιτική κατάσταση – Συγκυρία
    • Διεθνή
    • Εργατικό – Συνδικαλιστικό
    • Φοιτητικό κίνημα
    • Γυναικεία Ομάδα
    • LGBT κίνημα
    • Αντιφασισμός/Αντιρατσισμός
    • Πόλεμος
    • Ιστορικά
  • Απόψεις
  • Ανακοινώσεις
    • Αποφάσεις
    • Εκλογές
    • Συνδιάσκεψη
  • Παγκόσμια Συνέδρια
  • Λέσχη Σπάρτακος
  • Βιβλιοθήκη
  • Εκδόσεις
    • Σπάρτακος
      • Σπάρτακος 134, Δεκέμβριος 2021
      • Σπάρτακος 133, Μάρτης 2021
      • Σπάρτακος 132, Νοέμβρης 2020
      • Σπάρτακος 131, Ιούνιος 2020
      • Σπάρτακος 130, Νοέμβρης 2019
      • Σπάρτακος 129, Μάρτης 2019
      • Σπάρτακος 128, Νοέμβριος 2018
      • Σπάρτακος 127, Απρίλιος 2018
      • Σπάρτακος 126, Νοέμβριος 2017
      • Σπάρτακος 125, Μάιος 2017
      • Σπάρτακος 124, Μάρτιος 2017
      • Σπάρτακος 122-123, Νοέμβριος 2016
      • Σπάρτακος 121, Ιούλιος 2016
      • Σπάρτακος 120, Μάιος 2016
      • Σπάρτακος 119, Μάρτιος 2016
      • Σπάρτακος 117-118, Νοέμβριος 2015
      • Σπάρτακος 116, Μάιος 2015
      • Σπάρτακος 115, Νοέμβριος 2014
      • Σπάρτακος 114, Ιούλιος 2014
      • Σπάρτακος 113, Φεβρουάριος 2014
      • Σπάρτακος 109, Ιούλιος 2012
      • Σπάρτακος 108, Μάρτιος 2012
      • Σπάρτακος 112, Ιούνιος 2013
      • Σπάρτακος 111, Απρίλιος 2013
      • Σπάρτακος 110, Οκτώβριος 2012
      • Σπάρτακος 107, Οκτώβριος 2011
      • Σπάρτακος 106, Ιούνιος 2011
      • Σπάρτακος 105, Μάρτιος 2011
      • Σπάρτακος 2017
      • Σπάρτακος 2011
      • Σπάρτακος 103, Ιούλιος 2010
      • Σπάρτακος 104, Νοέμβριος 2010
      • Σπάρτακος 102, Μάιος 2010
      • Σπάρτακος 101, Φεβρουάριος 2010
      • Σπάρτακος 100, Οκτώβριος 2009
      • Σπάρτακος 99, Ιούλιος 2009
      • Σπάρτακος 98, Μάιος 2009
      • Σπάρτακος 97, Φεβρουάριος 2009
      • Σπάρτακος 96, Νοέμβριος 2008
      • Σπάρτακος 95, Οκτώβριος 2008
      • Σπάρτακος 94, Ιούλιος 2008
      • Σπάρτακος 93, Μάιος 2008
      • Σπάρτακος 92, Ιανουάριος 2008
      • Σπάρτακος 91, Οκτώβριος 2007
      • Σπάρτακος 90, Ιούλιος 2007
      • Σπάρτακος 89, Μάιος 2007
    • Δελτία
    • Βιβλία
  • Ελληνικά
  • English
  • Français

© 2023 ΟΚΔΕ - ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?